Ang rören i marken: Preliminärt ställde de som positiva till möjligheten till en mindre utbyggnad än jag ursprungligen tänkt, men det kommer att bli kanonbra även såhär. Väntar på definitivt besked men hoppas, hoppas, hoppas att det blir okej.

När det gäller tillgänglighetsanpassning ansåg SBF preliminärt att det inte ställdes krav på det eftersom det var en mindre utbyggnad. Som det ser ut nu kommer den dessutom att bli mindre än 15kvm och jag duckar antagligen bygglovet.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Även om du slipper Bygglovet så ska det ju till en bygganmälan och där lägger de sig i ang tillgängligheten för att följa Boverkets krav.
 
snuttjulle skrev:
Även om du slipper Bygglovet så ska det ju till en bygganmälan och där lägger de sig i ang tillgängligheten för att följa Boverkets krav.
Givetvis, och som jag har skrivit flera gånger så ansåg SBF i de inledande diskussionen vi hade att det inte fanns krav på tillgänglighetsanpassning. Givetvis är ingenting säkert innan det finns på papper.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Hur har det gått för dig? Fått det godkänt eller kanske redan färdigbyggt?
 
Det ligger lite på is för tillfället. Tyvärr.
 
Trist då jag vill göra samma typ av tillbyggnad men fick NEJ vid första samtal. Skulle så gärna vilja göra detta då jag som du känner att man får bättre tillgång till källaren.
 
Kör du max 15 kvm som Attefallstillbyggnad är det svårt att säga nej. Jag har ju dock andra problem som gör det svårt, så jag antar att "is" betyder "glöm det".
 
En uppdatering såhär några år senare: Projektet är tämligen dött, till stor del beroende på att kostnaden i förhållande till nyttan blir för stor, med de begränsningar som jag tvingas till på grund av rören i marken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.