Är det Husberg arkitekter ni tittar på?
 
flintstone skrev:
HAR VARIT I KONTAKT MED STENHUSVILLAN OCH BLEV
SERIÖST BEMÖTTA, VI KOMMER ATT BYGGA ETT HUS
FRÅN DESSA. MATERIALET ÄR ÖVERLÄGSET ALLT ANNAT.
Hur går det - har ni bestämt er för Stenhusvillan än?
 
Jag har tittat lite pä stenhusvillans planlösningar och det verkar inte som det är någon med arkitektutbildning som har ritat dem; mycket konstiga dödytor blandat med rum som verkar vara för trånga för att fungera...
 
De samarbetar visst med arkitekt Mats Håkansson i Malmö tror jag. Men det finns säkert fler som ritar åt dem.
 
JanneH skrev:
. Andra tillverkare som vi ar i kontakt med ar Orementhus, Haaks, Liljeberg & Co och Willa Nordic. Tyvarr for din del ar de flesta belagna i skane.

//Janne

Hittar inte de där Liljeberg och Co på internet. Vet du om de har någon hemsida??? ???
 
Som jag förstår det är Liljeberg & Co synonymt med Borohus representant i Malmö. Mitt syfte med tråden var att dryfta bolaget Stenhusvillan. Det verkar dock inte vara så många på forumet som använt sig av dem hittills.
 
Skulle vilja jämföra lite mer mot trähus... Är det någon som vet något om priser - t.ex. för Toccata (1.5 plan)?   ???
 
Nej dessvärre inte priser. Dock skall du veta att husen som Stenhusvillan har på sin hemsida är tagna från Jämeräs huskoncept i Finland dvs H+H Celcons husidéer.

Tror inte det har byggt något Toccata i Sverige ännu.

Enklast är nog att ringa representanten och fråga vad ett nyckelfärdigt Toccata kommer kosta.
 
Calle Anka skrev:
De samarbetar visst med arkitekt Mats Håkansson i Malmö tror jag. Men det finns säkert fler som ritar åt dem.
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1095022092

Mats egen hemsida.

http://www.sydsvenskastenhus.nu/

I detta företag var han delaktig i, vet ej om han är det längre.
Jag har jobbat tillsammans med Mats men i ett annat verksamhetsområde, han är seriös och duktig arkitekt, han ska få rita vårt hus sedan.

De byggde ett till ägaren i Lund som finns med på hemsidan. :) :)
 
Hej

Vi har varit i kontakt med Stenhusvillan och lutar väl åt att anlita dem till att bygga vårt 1 1/2-plans hus i Nyhamnsläge. Dag Lönnroth som driver företaget har startat upp i Skåne för inte allt för länge sedan och har påbörjat några byggen här nere. Tidigare har han byggt i Stockholm i företaget Stockholms Arkirtekthus (om han drev det företaget själv vet jag inte). Vi har blivit mycket bra bemötta och det verkar vara ekonomiskt intressant. De verkar vara mycket kvalitetsmedvetna. Byggföretaget de anlitar är Ramlösa Bygg, som för övrigt byggt en del av Haaks Stenhus.

Om någon vet något om t ex Stockholm Arkitekthus eller om Stenhusvillan vill vi gärna ta del av den informationen.

/Lottie
 
Fick prisuppgift på ca 14'/kvm.
 
kalleanka70 skrev:
Någon som har erfarenhet av att bygga med dessa eller stenhus generellt?
Jag har själv inte byggt med dem fast jag vet andra som har gjort.
De är helt ok!
 
Funderar på att bygga med stenhusvillan och undrar om någon har erfarenhet av dem?????

Tack
 
Som överskriften på inlägget lyder, är det någon som på senare år året varit i kontakt med denna firma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.