MUSS skrev:
Ja givetvis med mottagare, ursäkta om jag var otydlig. Har sneglat på paket hos Lefeld, finns ett med BS 150 stativ och ett med BT 350, men jag funderar, går den senare överhuvudtaget att använda utomhus, eller krävs tak för att låsa stöttan? Så förstår jag det hela iaf...
BT350 sätter du mellan golv och tak. :)
 
FredrikR skrev:
BT350 sätter du mellan golv och tak. :)
Tack. Då får det nog bli BS 150, den känns lite mer universell.
 
Eller hade ni hellre valt denna:
https://www.blocket.se/skaraborg/Ro...t_bosch_kanon_pris_72603311.htm?ca=11&w=3

Tanken är ju att jag ska sälja den vidare när jag är färdig med allt utomhusarbete om 2-3år. Känner att det kanske är svårt att kränga en "noname" laser? Även om denna känns mer lockande då den är lite billigare och man faktiskt kan ställa fall i två olika plan vilket hadevarit väldigt smidigt till det jag ska göra med plattsättningen sedan.

Men frågan är om det motiverar ett köp för 4000kr av noname märke?

Vet att det finns mycket noname ute på marknaden som är precis samma som välkända märken och som fungerar precis lika bra. Men......

Vad säger ni mer erfarna? :)
 
Jag hade valt Boschen före Hitachi-kopian.

Dels har du 3år garanti om du registrerar den, sen är den nog lättare att sälja efter byggtiden.
Och beroende på hur länge du bygger och behöver den så får kanske nästa ägare glädje av garantin - alltså chans till en bättre affär.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Låter vettigt.

Det som gör mig mest sugen på kopian är egentligen möjligheterna till att kunna ställa fall på den. Men jag kanske har snöat in för mycket på det. Det går ju givetvis att lösa ändå, omän inte lika enkelt. :)

Går det att få 4.000kr för boschen om 2år tro?

Känns ju egentligen som att man bör kunna få 2000kr för kopian också. Så det är samma pristapp isf.

Känner mig ytterst velig i frågan! Men du har helt klart en poäng.
 
Hitachi har väl också tre års garanti men utan registrering? Grön stråle och fjärrkontroll. :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hitachi har det säkert. Men detta är ju någon form av noname märke så jag tror inte denna har det.... skall kolla med honom! :)
 
ceson ceson skrev:
Hitachi har väl också tre års garanti men utan registrering? Grön stråle och fjärrkontroll. :)
Frågan är dock om det gäller på kopior?! ;)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Ja det är nog bäst att kolla så Niko har samma garantier som "äkta" Hitachi. Framgår inte på hemsidan vad jag kan se.
 
Niko ???
 
Det blev ingenting med kopian, han sålde den innan jag bestämt mig. Var väl kanske lika bra det! ;)

Nu står jag istället och väljer mellan en CST/Berger RL25H (10.000kr) och Bosch GRL400H (6.000kr). Den förstnämnda får jag för 5.500kr och Bosch har jag hittat en som säljer för 3.000kr. Båda två är i princip nya och med tillhörande kvitton och garanti. Båda är också med mottagare, stativ samt mätpinne.

CST/Berger RL25H: https://www.proffsmagasinet.se/lase...rbjudande/cstberger-rl25h-rotationslaserpaket
Bosch GRL400H: https://www.proffsmagasinet.se/lase...rbjudande/bosch-grl-400-h-rotationslaserpaket

Den enda fördelen jag ser med cst Berger är att den kan man ställa ett fall på i ett led. Men jag vet inte riktigt hur noga den funktionen egentligen är? Det är trots allt en del pengar för det jag ska använda det till.
Men jag anser ändå att det är bra priser på båda!
 
  • Gilla
DrDim
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.