Hej!

Skulle tacksamt ta emot tips på betongleverantörer i Stockholm.

Det är till en husgrund som vi bilat ut för att återställa med isolering.


Tack för svar. (y)
 
Ta den närmaste, brukar vara billigast.
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…

Bästa svaret

Swerock, thomas betong, Skanska, betongindustri, lujabetong
 
B byggolle skrev:
Swerock, thomas betong, Skanska, betongindustri, lujabetong
Tack så mycket.

Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Ta den närmaste, brukar vara billigast.
Tack, det har jag hört förut också! Intressant.

Ska försöka hitta någon med lång ränna, det är en husgrund framför husgrunden som ska gjutas, behöver säkert en 14m cirka.

Tack.
 
Av dem jag använt brukar jag oftast bli nöjdast med Betong Larsson, de kör iof oftast med betong från Skanska...

/Peter
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
Jag har aldrig sätt en betongbil med 14m ränna. Standard är 6-9 meter. Hur många kubik behöver du?. Är det under 5 kubik kan beställa roterpump. Annars vanlig pump eller minipump.
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
B byggolle skrev:
Jag har aldrig sätt en betongbil med 14m ränna. Standard är 6-9 meter. Hur många kubik behöver du?. Är det under 5 kubik kan beställa roterpump. Annars vanlig pump eller minipump.
Hej Byggolle!

Grunden som ska gjutas är 7 meter lång.. med 2 meters mellanrum framför den finns det en annan husgrund på 6 meter.

Det blir alltså cirka 15 meter ända fram till kanten från där betongbilen kan nå.

Totalt är ytan på 7x3,5m och 10cm tjock betong.

Kanske finns lösningar med minipump och roterpump, det är väl något man tar med betongleverantören antar jag?

Tack tack tack.
 
Ja det pratar du med betongleverantören om. Om du inte har erfarenhet av gjuta så rekommenderar jag att du lejer bort själva gjutningen till en betongfirma så står dem för betongen, planheten, ytfinishen mm. Blir självklart dyrare men kan vara värt det.
 
  • Gilla
swealp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.