Var inne på bygghandeln igår och tänkte köpa några skruvar med hylsmuttter till mina dörrar. Dock vände jag när jag såg priserna - 70,- för två stycken skruvar!!! Det är ju totalt sanslöst....

Letade på nätet idag, och det visar sig att Biltema har dess för mer vettiga pengar, t ex ett 10-pack för 60,-
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Las/Ovrigt/Skruv-avkapningsbarklippbar-2000019727/?artId=87413

Nu till min fråga: Jag behöver mässing-skruvar, och på bilden på Biltema är det vanligt stål. Är det någon som vet om Biltema har dessa i mässing också, eller om det finns någon annanstans man kan hitta dessa?
Jag behöver ett tiotal till innerdörr och fyra stycken till ytterdörr.
 
Bbgruppen karlstad
Kan va plus moms
Skärmbild av en webbsida som visar en vredskruv M5 75 mm från ASSA med artikelinformation och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
Världens dyraste skruv är det inte. Jag sprang på denna förre veckan, garanterat dyrare.
 
  • En speciell skruv med ovanligt huvudmönster på rutigt papper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skruv med ovanligt utseende på rutat papper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! men biltemas
är ju mässing, bara att dom är förnicklade.

Med vänlig hälsning//Goerana

andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Var inne på bygghandeln igår och tänkte köpa några skruvar med hylsmuttter till mina dörrar. Dock vände jag när jag såg priserna - 70,- för två stycken skruvar!!! Det är ju totalt sanslöst....

Letade på nätet idag, och det visar sig att Biltema har dess för mer vettiga pengar, t ex ett 10-pack för 60,-
[länk]

Nu till min fråga: Jag behöver mässing-skruvar, och på bilden på Biltema är det vanligt stål. Är det någon som vet om Biltema har dessa i mässing också, eller om det finns någon annanstans man kan hitta dessa?
Jag behöver ett tiotal till innerdörr och fyra stycken till ytterdörr.
 
Gå in hos din lokala låssmed och köp skruvar+nipplar (hylsmutter) istället.
70kr är på gränsen till ocker anser jag.
Priset borde ligga någonstans mellan 20-50kr för ett par skruvar+nipplar i mässing.
 
richardtenggren
F fsn skrev:
Världens dyraste skruv är det inte. Jag sprang på denna förre veckan, garanterat dyrare.
OT: Vad hör den där till? Såg lätt ut! Printad?


Jag har köpt en del Ti-skruv till cyklarna, det även de dyra sett till styckepriset, men i det stora hela är väl 35kr/st sak samma om man är i behov av 2st. Tyvärr brukar det ju bli dyrare att handla på nätet vid så små kvantiteter, då frakten äter upp det man sparar på styckepriset.
 
Sidan jag länkade till ovan, fri frakt och 39:-/ 2-pack...

SKRUV MED NIPPEL M5 4-90-8 MÄSSING POLERAD 2ST HABO
Art.nr. 001682829
39,00 kr (inkl. moms)

Klippbar 90 mm skruv med hylsmutter av mässing för cylindervred och dörrhandtag. Gänga M5. Ytbehandling: polerad mässing. Skruvlängd: 90 mm. Hylslängd: 15 mm. Antal: 2 st.
Lagervara – Levereras normalt inom 4-10 Vardagar.

Fri frakt
 
F
richardtenggren richardtenggren skrev:
OT: Vad hör den där till? Såg lätt ut! Printad?


Jag har köpt en del Ti-skruv till cyklarna, det även de dyra sett till styckepriset, men i det stora hela är väl 35kr/st sak samma om man är i behov av 2st. Tyvärr brukar det ju bli dyrare att handla på nätet vid så små kvantiteter, då frakten äter upp det man sparar på styckepriset.
Om jag inte är felinformerad så är det printad titan och sen sintrad. Hela skruven är ihålig.
 
Vi köper skruv till Gripen E för strax över 1000 kr styck på jobbet. Titan och ganska långa. Men jag vet att vi köper dyrare till något annat projekt. Allt är relativt...m
 
Skruvar för ett par tusen styck är inget ovanligt i flygvärlden. Absurda priser, över gränsen till det löjliga.
Senast igår beställdes en liten plastbussning till det facila priset av 7200 nånting. Dollar.
 
Det är ju alla såna här smågrejer som kostar att lagerhålla, hantera och administrera. Särskilt de lite ovanligare sorterna. Så det finns inget självklart samband mellan små prylar och små priser.
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Var inne på bygghandeln igår och tänkte köpa några skruvar med hylsmuttter till mina dörrar. Dock vände jag när jag såg priserna - 70,- för två stycken skruvar!!! Det är ju totalt sanslöst....

Letade på nätet idag, och det visar sig att Biltema har dess för mer vettiga pengar, t ex ett 10-pack för 60,-
[länk]

Nu till min fråga: Jag behöver mässing-skruvar, och på bilden på Biltema är det vanligt stål. Är det någon som vet om Biltema har dessa i mässing också, eller om det finns någon annanstans man kan hitta dessa?
Jag behöver ett tiotal till innerdörr och fyra stycken till ytterdörr.
Så du hittade det du ville ha för "parkeringspengar" men hoppade över, googlar senare utan att hitta rätt, startar även denna tråd för hjälp att hitta rätt!!?

Hur mycket tid och energi får det "kosta" för att spara några tior?

Jag försöker inte vara dryg, försöker förstå!

Själv går jag till lokala låssmeden när det handlar om lås.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Så du hittade det du ville ha för "parkeringspengar" men hoppade över, googlar senare utan att hitta rätt, startar även denna tråd för hjälp att hitta rätt!!?

Hur mycket tid och energi får det "kosta" för att spara några tior?

Jag försöker inte vara dryg, försöker förstå!

Själv går jag till lokala låssmeden när det handlar om lås.
:)

Jag förstår precis vad du menar, men när det inte är panik kan jag vara lite snål! Dessutom kanske någon annan har nytta av detta, samtidigt som det alltid är intressant att prata priser. Det gynnar förhoppningsvis ut i konsumentmakt så småningom.

Vidare, ska jag köpa 10 par Habo-skruv för 700,- eller två stycken 10-pack på Biltema för 120,- så är det trots allt kännbara pengar när lönen redan är slut...
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Biltemas sådana skruvar är dock ren skit. I allafall om det är samma sorts skruvar som ingår när man köper komplett dörrhandtag. Splinsen på hylsorna var alldeles för dåliga så dom ville gärna snurra med när man drog åt. Så det är som vanligt man får vad man betalar för och väl på plats fyller dom samma funktion.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.