D
Hej,

Jag har 8st fönster från ett 20-tals hus som är över efter nya energifönster. De har legat på vinden några år, flera av fönstren är krajjade. Virket känns OK enligt min bedömning men jag är ingen expert. Finns i Stockholm.

Frågan lyder. Finns det något värde i dessa och var säljer man isf? Eller finns det något kul man kan göra med dem? Min sambo var inne på en spegel.

Eller ska jag bara slänga skiten?

Mvh Daniel
 
D
Tog en bild.
 
  • En gammal grön träfönsterdörr med smutsiga rutor står lutad mot en gul vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag tänker spontant på att man skulle köra dom till ett återbruk om det finns något sånt i närheten och om ingen här vill ha eller lägga ett bud på dem?

Annars skulle du kunna använda dom till ett växthus om du är intresserad av att bygga ett sådant.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
D
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tänker spontant på att man skulle köra dom till ett återbruk om det finns något sånt i närheten och om ingen här vill ha eller lägga ett bud på dem?

Annars skulle du kunna använda dom till ett växthus om du är intresserad av att bygga ett sådant.
Ok tack. Det blir nog en spegel och sen resten till återvinningen då. Om ingen svarar här att de vill ha dem, finnes i Spånga.
 
Inte slänga!! Sälj på blocket (som flaggfönster, gamla fönster, fönster med spröjs). Om du ändå tänker slänga dem så hämtar jag dem gärna istället.
 
Jag ställer mig på kö att hämta! kan även betala några spänn...
 
D
Ok tack.

Jag ska ta ner alla från vinden och fota, och sen tar vi det därifrån. Ger eller säljer dem helst till någon från Byggahus framför Blocket...jag återkommer.
 
Tar alla om du vill. Kan hämta i helgen då jag är borta på jobb.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
D
Nu har jag tagit ner dem. Det är 4 gröna med mer spröjs, och 4 gula varav ett är mindre.

Finns i Spånga. Skicka PM vid intresse.
 
  • Gamla gröna och gula fönsterbågar med och utan spröjs, liggande på ett trägolv mot en gul vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.