Hej!

Har köpt en blandare till mitt utekök som jag hade tänkt dra en vanlig trädgårdsslang till. Har läst här på forumet om detta inte ska vara några större problem men har inte lyckats hitta en koppling som fungerar. Var idag på Plantagen som inte heller visste vilken typ av koppling som jag behöver.

Anslutningsslangen till blandaren ser ut såhär: (den gängade ändan ska in blandaren)
Anslutningsslang till blandare med gängad ände för koppling till en trädgårdsslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så min fråga är helt enkelt, vad behöver jag för att koppla denna till en trädgårdsslang?

Tack på förhand!
 
  • Gilla
Wirta
  • Laddar…
F
Du har väl två anslutningar till vatten, en kall och en varm?

Det är ett utekök, varför gör du inte det enklaste. Trädgårdsslang över anslutningsslangens nippel och två rosrfria slangklämmor?
 
  • Gilla
McWigg
  • Laddar…
F fsn skrev:
Du har väl två anslutningar till vatten, en kall och en varm?

Det är ett utekök, varför gör du inte det enklaste. Trädgårdsslang över anslutningsslangens nippel och två rosrfria slangklämmor?
Tack för svar, det stämmer att blandaren har två kopplingar med tänker att jag pluggar igen varmvatten-kopplingen och håller mig till kallvatten där ute.
 
  • Gilla
Lbkrsaav
  • Laddar…

Bästa svaret

Borde funka med dessa. Klämringskoppling 10x R15 och gardena G1/2"
 
  • Klämringskoppling i metall med gängad anslutning för rörinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gardena klämringskoppling med 10x R15 dimension och G1/2" anslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
oobum och 1 till
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Borde funka med dessa. Klämringskoppling 10x R15 och gardena G1/2"
Tack för svar, har googlat runt på dessa nu men de framgår inte riktigt av produkt-bilderna, är klämringskopplingarna ogängande på ena sidan?
 
E
Klämringskopplingen är den delen med muttern, där ska den släta änden av anslutningsslangen in. Gärna med en stödhylsa.
 
E Emil_K skrev:
Klämringskopplingen är den delen med muttern, där ska den släta änden av anslutningsslangen in. Gärna med en stödhylsa.
Okej, då är jag med! Stödhylsa antar jag bara ger lite extra säkerhet?
 
Stödhylsa behövs inte till Soft pex slangarna som går till blandaren.
 
  • Gilla
Takdusch
  • Laddar…
Hej, jag har samma fråga men blandaren som jag har är äldre med yttermått 22mm och innermått 13 mm. Finns samma lösning för detta? Tacksam för svar!
 
T Takdusch skrev:
Hej!

Har köpt en blandare till mitt utekök som jag hade tänkt dra en vanlig trädgårdsslang till. Har läst här på forumet om detta inte ska vara några större problem men har inte lyckats hitta en koppling som fungerar. Var idag på Plantagen som inte heller visste vilken typ av koppling som jag behöver.

Anslutningsslangen till blandaren ser ut såhär: (den gängade ändan ska in blandaren)
[bild]

Så min fråga är helt enkelt, vad behöver jag för att koppla denna till en trädgårdsslang?

Tack på förhand!
Hej! Jag hittade den här på NetonNet, den löste problemet för mig
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...and-barbeque-aabq-cold-water-tap/249565.9273/
 
  • Gilla
miis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.