Hej

Nu är det så här att jag har ett tak på en loge som är en festlokal som jag vill göra lite effektbelysning på. Men jag har inte så bra koll på led strips från ebay och aliexpress utan mest det som hidealite har för utbud men då skulle jag bli ruinerad :D och tänkte höra om ni har några bra tips.

Det jag skulle vilja ha är en ip 44eller 67 strip som kan dimmras och är varmvitt. eller kanske rgb... (vet inte riktigt om det än men hade ju varit kul kanske?)


Såhär ser taket ut
20170525_140454_zpsj7uuyajc.jpg


ungefär så här tänkte jag mig att det skulle vara.
sketch-1495999875677_zps7seljvig.png

tips uppskattas eller om någon har gjort något liknande får gärna skicka bilder på hur det ser ut hos er.
 
Peter2400 skrev:
Jag har köpt en dimbar ledslinga härifrån, extra varmvit 2500K och dimbar.
Det smidiga är att den drivs med 230V, då slipper man transformator och kan ha betydligt längre slinga med endast en matning.[länk]
Tack, den såg intressant ut 😊 fortsatta tips uppskattas
 
Uppdatera gärna tråden när du har resultat! Spännande.
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
Har fått upp en list provisoriskt där jag nådde med stege från hörännet, tänkte när jag testade listerna på marken tyckte jag de var för vita I färgen men när man väl fick upp dom mot taket så blev det bra färg,
Uppdaterar I helgen igen då jag får låna en ställning :)

Provisoriskt uppsatt vit list längs taket i ett rum med synliga träbjälkar och reklamaffischer på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Nu är detta projektet färdigt. Det som tog tid var att städa uppe på balken, har nog inte hänt på den senaste tiden :crysmile:

Det hade ju inte skadat med starkare ledstrip men då hade man fått gå upp i pris både på strip och fler transformatorer. Så det blev bra för priset

Interiör av ett renoverat ladutak med träbalkar och en central hängande lampa, diverse föremål i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat loftutrymme med synliga takbjälkar och en hängande ljuskrona, ledstrip-belysning samt dekorerade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Tjusigt, tjusigt! Räcker detta som allmänbelysning när det är mörkt ute? Eller snubblar man över sina egna skor?
 
T tompaah7503 skrev:
Tjusigt, tjusigt! Räcker detta som allmänbelysning när det är mörkt ute? Eller snubblar man över sina egna skor?
Det får jag återkomma med, då jag inte är där så ofta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.