Fått min 310 nu och är installerat och klart.

Har en hästsko formad trädgård.
Så huset i ena enden och guidekabel hela vägen till den andra fick jag instruktioner av återförsäljare att göra.

Inne i appen finns det ju något som heter yttäcknimg. Är det där inne man ska ställa in hur lång på guideksbeln han ska gå innan han avviker och börjar klippa och hur ofta?
För just nu är bara nr 1 på och han börjar på samma ställe varje gång.
 
Ja det är där, iaf på min 320.
Har du bara en på så tar den denna varje gång.
Slå på de andra också, med olika avstånd och hur ofta den skall välja dem.
 
Japp fick löst det, tack för svar.

Vet någon om det finns en gummilist från husqvarna som är några millimeter tjock som man kan sätta på framkant för att minimera skador från på körning eller är detta något man får lösa själv?
 
Är inte karossen lite gummiaktig i framkant redan och resten lackerat? Jag har löst det genom att sätta begränsningskabel runt allt. Dock krockar den med staket, träd och buskar ändå ibland men det brukar vara mer med de lackerade sidorna den krockar då tyvärr, ofta där det är trångt.
 
E erraboy skrev:
Japp fick löst det, tack för svar.

Vet någon om det finns en gummilist från husqvarna som är några millimeter tjock som man kan sätta på framkant för att minimera skador från på körning eller är detta något man får lösa själv?
Min har spruckit i karossen så det kan nog vara en bra ide, men jag tror du får lösa det själv.
 
Har märkt att min verkar ha en tendens att vid ca 30% gå och ladda sig hela tiden.

Är detta en förinställd grej ? tycker ju han borde kunna klippa ett bra tag till när han ligger på 30% ?
 
Det måste finnas batterikapacitet för att säkerställa att klipparen når tillbaka till laddaren varje gång.
Klipparen ska kunna gå utan att någon person ständigt kontrollerar den och hjälper den ur felsituationer, detta gör att man vill ha marginal innan batteriet tar slut.
 
Finns det en inställning i appen som gör att den klarar av smala passager lättare?
Den fastnade i en av mina och kunde inte lirka sig ut. Fick fel meddelande i stil med krock baktill eller något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.