Grief skrev:
Kan dra ett långt inlägg med märken och inköpsställen om så önskas.
Låter onekligen intressant!
 
  • Gilla
hama65
  • Laddar…
engs
ceson skrev:
Köpte en sådan här till tösen för flera år sedan som hon använder när hon är ute med hästarna. Sedan den dagen har jag varit avundsjuk på henne så i lördags beställde jag en till mig själv.:)
Har en H7 hemma och en på jobbet, köpta på XXL för väldigt små pengar när de hade en drive. (Kanske var det i samband med att den H7.2 du länkar till skulle lanseras så de sålde ut lagret).

Köpte en att ha privat först men tyckte den var så bra så jag passade på att köpa ut en att ha i jobbet också.
 
Lyfter varningens finger för Led Lenser P7, visst lampan levererade när den fungerade men började glappa efter en höst. Kör med Varta Indestructible, går inte att jämföra ljusmässigt med P7 men jag har en lampa som aldrig svikit trots omild behandling.

Dock så är jag helnöjd med min H7 pannlampa som jag haft i två år.
 
j.f.s
Robin Wahlman skrev:
Led lenser p7.2
[länk]

Eller om du hellre har en uppladdningsbar.
Led lenser M7R
[länk]


Använder den senaste i jobbet dagligen sen något år tillbaka och kan reka den. Perfekt att det går att ladda i bilens cigguttag oxå mellan jobben.
EDIT: Där gick man på niten med trådlyft igen. :surprised:
Har en P7 och en P3. P7an tycker jag tappar i ljusstyrka rätt snabbt (förmodligen pga dålig kräm i batterierna) men hålbarhet och ljusstyrka (vid fräscha batterier) är mycket bra. P3an är också en liten fin gynnare.

Här finns de till helt ok pris. Det var där jag köpte mina: http://www.torchdirect.co.uk/
 
Redigerat:
Jag måste få slå ett slag för Olights sortiment, helt underbara lampor.
Tro mig jag har gått igenom Led Lensers sortiment med 5 ficklampor bakom mig. Samma sak med Maglite med flera.
Denna ficklampa är underbar i både kastlängd och spridningsljus:
http://www.valostore.se/produkt/olight_m23/
Det sköna är att det är Panasonics 18650 batterier som är dom bästa på marknaden, borgar för superkvalité och trygghet när du behöver det mitt i natten på en myr någonstans tex....
Jag kan också meddela att Valostore kan sina saker och har även 5års garanti på dom flesta av sina lampor, vem annan har det?
Tag kontakt med Valostore och bilda er egen uppfattning, återkom gärna här och meddela vad ni tyckte. Jag tror ni kommer att bli imponerande, det har iallafall jag blivit dom gånger jag har varit där och talat med dom.
20161022_124938_zpsjmtstwem.jpg

20161022_125008_zpsejy0gwwh.jpg

20161022_124802_zpsfla4adeh.jpg
 
Då slår jag ett slag för denna (som jag själv har)

NITECORE TM26

En NITECORE TM26 ficklampa med fyra LED-ljus och en temperaturdisplay, mot en mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Denna använder jag dagligen i jobbet. Helt grym! Vatten och gastät. Rejält slagtålig och grymt stark! Följer med både 230V och 12V (cigg-uttag) laddare.
http://www.streamlight.com/en/products/detail/index/survivor


En röd slagtålig laddbar ficklampa märkt "Survivor" med LED-teknologi och tillbehör för 230V och 12V laddning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har köpt en till ficklampa från Olight R50 pro seeker LE, ipx8 klassad = helt vattentät.
Rekomenderas starkt!

20170706_154426_zpswwrf6bqp.jpg

20170706_154451_zps1d99j6ok.jpg

20170706_102330_zpsfqpchrpe.jpg

20170706_102351_zps9eg6yfp3.jpg

20170706_102426_zps5orujskq.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
För mig duger denna bra, från Teknikmagasinet:
NU-Flare Rebel 90

Tydligen ute ur sortimentet nu, sådana där kinagrejor har ju en livstid på marnaden om högst ett halvår.
Men jag använder den till att hitta mellan ytterdörr, stall, garage och verkstad och till det duger den gott. Ibland till en granne eller brevlådan också.
< 200 kr med lithiumbatteri.

nu-flare.jpg
http://kk.org/cooltools/nu-flare-rebel-90-flashlight/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.