Hej!

I vårt köksskåp går skruven som håller fast fläkten rakt igenom och sticker upp som en vass liten syl inne i skåpet.

Byggarna satte små genomskinliga plasthattar som skruvades på den vassa änden. Jag skulle vilja köpa fler men vet inte vad de heter och kan inte hitta dem på nätet. Hittar bara lock som täcker skruvhuvudet och inte den vassa delen.

Kan ngn hjälpa mig med vad de heter samt var jag kan köpa dem.

Tack på förhand!
 
Det låter väldigt oseriöst att montera något med en för lång skruv och sedan dölja misstaget med en plasthatt.
Kan "byggare" inte göra om och göra rätt?
Har du någon bild på plasthatten, då är det enklare att hjälpa dig att hitta rätt.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det låter väldigt oseriöst att montera något med en för lång skruv och sedan dölja misstaget med en plasthatt.
Kan "byggare" inte göra om och göra rätt?
Har du någon bild på plasthatten, då är det enklare att hjälpa dig att hitta rätt.
Har dessvärre inte den relationen med snickaren. Det var vårt minsta problem... Läckande fasader, tak utan läkt, etc etc etc är större problem...

Kruxet är att jag "lånade" plasthattarna från köksskåpet och satte ngn annanstans och minns nu inte vart dessvärre. När/om jag kommer på ska jag ta en bild.

Hoppas ngn annan kan veta vad det är.
 
Byt till kortare skruvar eller kapa befintliga med exempelvis ett "multiverktyg" typ Fein är mitt förslag. Aldrig hört talas om plasthattar för detta syfte. Verkar synnerligen slarvigt!

Välkommen till forumet för övrigt!
 
skruva ur skruven, klipp av den lite och skruva tillbaks. Montageskruv och skruv i allmänhet är oftast hårda så man måste ha nån kraftavbitare eller nåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.