Wifi över 40 meter utomhus. Lycka till att få någon tillförlitlighet i det. Jag hade inte ens provat.
 
Det är därför man använder nätverk över elnätet. Funkar 180 meter till min sjöbod.

Den enhet som biltema säljer finns under andra märken också, googla på Neo wifi. Finns den inte i Sverige bör man ta den från Tyskland som har samma jordade uttag. De kan behöva uppdatera firmware: https://www.chacon.be/en/blog/neo-wifi-switch-n6
 
Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
G gråsten skrev:
Det är därför man använder nätverk över elnätet. Funkar 180 meter till min sjöbod.
Fast nu börjar det bli dyrt. Wifi-brytare, Ethernetpluggar till elnätet och en Wifirouter till kohagen.
 
Det finns homeplug med inbyggd wifi-accesspunkt från många märken. Ofta kan man köpa ett par varav den ena har kabelingång, sätts vid routern, och den andra har kabelutgång och wifi. Mitt favoritmärke för detta är Devolo pga bra programvara Cockpit för att kolla förbindelsen om man har många pluggar.

Så det blir tre grejor: plug vid adsl-routerm, utgångsplug med inbyggd wifi och wifistyrd brytare.

Osäkert om AVMs kombination som även innehåller brytaren funkar över externt bredband.

Man kan inte vara riktigt säker på när SMS kommer fram. Med Neo över 4G och wifi kommer svaret i appen på mindre än en sekund och jag kan växla av och på varannan sekund; testade just med en neoplug hemma från flygplatsen där jag sitter för tillfället.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.