Installerar IHC i vårat nybygge och undrar över en funktion.
Vad behöver jag för att låt säga efter kl 20:00 så ska dörrklockan ej ringa utan lyset ska blinka. Har IHC en speciell ringklocka jag behöver? eller drar jag en vanlig ringklocka till en input ?
 
Har inte sett någon IHC ringklocka. Däremot så borde det funka om du hittar en ringklocka som kan drivas av 24v. Koppla "Knappen" (någon form av brytera) till en ingång, och sedan ringklockan till en 24v utgång. Programmera så att när man trycker på knappen så skickas det ut 24v till ringklockan under vissa tider och under andra tider så blinkar en lampa.
 
Precis som lano säger och en sådan finns på Selga i 24V utförande med 2 ingångar så du kan ha olika scenario beronde på vilken dörr det plingas på.
 
Jag bad bara elektrikern fixa så att dörrknappen var kopplad på en ingång och ringklockan till en utgång i IHC-systemet. Det fixade han utan problem så det borde inte vara så svårt.
 
Tusen tack alla.
Janbo drog elektrikern en fristående teleledning till dörrknappen ?

Detta funkar säkert utmärkt trodde bara IHC hade en färdig lösning för detta.
Men är det bara www.selga.se som har en 24VDC ringklocka ? Jag ska kolla lite till sen....
Hur som helst tänkte jag att när "lillan" sover ska några lampor på "strategiska" platser blinka. Och när jag e ensam hemma och i mitt biorum ska jag kunna aktivera så att om det ringer på dörren ska en lampa i biorummet blinka(bygger rummet väldigt ljudisolerat).
 
Dörrknapp och ringklocka är kopplade separat till ingång/utgång ja.

 
En helt vanlig ringklocka borde fungera som en aktor. Den är som precis vilken brytare som helst.

Ett tryck ger en signal som kan generera en "output". Programera så att input före 20.00 = ring else light.

24V matningen beövs väl bara om ringklockan ska göra andra saker.

Eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.