Hej på er!

Jag behöver en sån här:
bx-ac-22.jpg

... för att hänga upp en 40 kg sandsäck (för boxning) i I-balken i mitt garage.

Den där på bilden ovan kan jag beställa från USA och betala 12 dollar för + frakt på 25 dollar... (stön!)... och få levererad i slutet av september... Toppen...

Var kan jag köpa en sådan i Sverige? Har surfat runt och letat men inte hittat nånstans... har ni något tips?

Mvh. Gnurp
 
Jagvet ingenstans jag har sett såna.. det kanske är enklast att göra själv? Två bitar plattjärn med två hål i varje, sen tre M10 skruvar med mutter... Skulle funka.
 
Jag skulle nog överväga borrmaskinen och göra ett hål mitt i balken. Där är påkänningarna som lägst. Sen bara trä igenom ett spännband och hänga säcken i
 
Eller tjacka en kraftig tving å kläm dit...
 
Jag är nog inte tillräckligt händig för att bygga ihop en egen sån där manick... :p men borra hål och sätta dit ett spännband kan jag tänka mig att prova.. jag har ju så fina metall-borrar som jag inte har hittat någon anledning att använda ännu...
Mvh. Gnurp
 
Klarar du att borra rakt igenom I balken så fixar du 3 hål i en stadig plåt och 1 hål i två andra som du sedan klämmer fast den första plåten under I balken med några stadiga bultar och en krok i mitten hålet på den med 3 hål i.
Annars så smit in på en mek verkstad med måtten på i balken så får de till något likanande på noll tid. Ta med en bulle eller viener längd så kanske det inte blir dyrt heller. ;)
 
Det är inte ett dumt förslag alls.
Ett annat alternativ är att vänta någon vecka till skolorna har börjat och sen kolla närmaste yrkesgymnasium. De brukar gilla att få verkliga övningsuppgifter till eleverna
 
Borra genom balken gick inte alls... inte en millimeter... vad är den gjord av, adamantium?? Måste göra något annat...
 
Ett försök till skiss så du fattar hur jag menar. Har tillochmed förenklat den geom att minska med ett hål och köra öggla i ett av de andra ;)

 
  • Ibalk.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah, tack för det! Nu förstår jag hur du menar. Det ser definitivt görbart ut. Kanske går lika bra att göra i trä förresten?
 
Klart det går. Ta lite kraftigare trä bara. 45X95 lär hålla tex
 
Kul att se att det löste sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.