https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/verktyg/skruvdragare/dewalt-dcd780m2/198814.9448/
Ser ju onekligen ut som ett bra pris med 4Ah batterier.
Men frågan är om det är för stor och tung?
Mina användningsområden är lite allt möjligt villajobb med den. Skruvar trall. Borrar i trä. Skruvar upp saker. Skruvar ihop saker. Bygger lite projekt.
Budget är max 2000, krav är 18V så den har lite kraft och två batterier.
Har just nu en grön Bosch PSR 1800 18V men där batterierna börjar bli slut.
Tips på ersättare om inte den ovan?
 
makita i alla väder
då har du maskin för många år framöver
alt millwakee...
dessa har mkt lite reklamationer
lite dyrare men pålitliga
 
E emde skrev:
[länk]
Är denna vettig?
jag köpte ett makita 18v combi m slagskruvdragare och en vanlig skruvdragare på Bauhaus
och är grymt imponerad av deras slagskruvdragare...helt underbar att skruva lite grövre träskruv med..bästa skruvdragare jag anv men 2 ah är i minsta laget på batterierna
och då har jag metabo och.millwakee...också men dessa står på hyllan numera
 
Myhran Myhran skrev:
jag köpte ett makita 18v combi m slagskruvdragare och en vanlig skruvdragare på Bauhaus
och är grymt imponerad av deras slagskruvdragare...helt underbar att skruva lite grövre träskruv med..bästa skruvdragare jag anv men 2 ah är i minsta laget på batterierna
och då har jag metabo och.millwakee...också men dessa står på hyllan numera
såg nu att dom var svindyra...jag köpte på kampanj runt 3 000...lite dyrt det också men inte när man byggt ett helt hus med dom....och funkar strålande fortfarande
 
S
Makita och Milwaukee har onekligen lyckats ordentligt med sin marknadsföring. Det är bra maskiner absolut, men Hitachi är enligt mig snäppet bättre.
 
Fick skruvdragare från DeWalt i julklapp och har sedan dess använt den flitigt till altanbygge, blomlådor, gungor och en hel del annat.

Kan inte påstå att jag har något negativt att säga om den. Upplever den inte som tung. Snarare att den är mer bekväm att hålla i än de små 10,8v dragarna från Makita som jag också äger då dessa har batteriet i handtaget.

Batterierna räcker länge och det är mkt värt att ha två stycke om man jobbar länge. För det priset tycker jag det är en klockren deal.
 
Myhran Myhran skrev:
makita i alla väder
då har du maskin för många år framöver
alt millwakee...
dessa har mkt lite reklamationer
lite dyrare men pålitliga
Var in o klämde på verktyg idag, och då kröp de fram att makita var de märke de hade absolut mest reklamationer med, därefter Bosch, bäst klarade sig hitachi
 
På Swedol: 2590 för en Milwaukee 18 v med 2 batterier på 5 Ah styck... vilken best! Har inte hittat något negativt än. Inget slag, men extra allt på resten.... :)
 
GSR 18-2 LI Plus
Starkare lättare, kortare och varvar bra så man kan borra med den. Verkter släpper den för 1860 med L-BOXX och frakt.
Stirra dig inte blind på batteriets Ah, det är ju faktiskt ytterst sällan det är ett problem att byta batteri. Enda nackdelen med den maskinen är att chucken inte är så imponerande.
 
  • Gilla
emde
  • Laddar…
Köp dewalten bra maskin
 
E emde skrev:
[länk]
Är denna vettig?
Ta inte denna
 
Kolla upp om inte hornbach säljer dewalten då får du den ännu billigare på prisgarantin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.