Hej,

Jag är väldigt färsk med allt vad som har med byggande och göra, ska bara klargöra det. :)

Nästa vecka ska stommen till mitt garage resas, sen ska jag ägna min semester åt at klä in det i liggande panel.
Panelen kommer grundad men jag tänkte måla åtminstone 1 varv innan innan jag slår upp panelen, sen måla allt ett andra varv på plats, så att säga.
Garaget kommer att bli 120kvm med 4m väggliv så det blir lite panel att måla, frågan är om man kan rolla panelen? Bör ju sparas en massa tid på det sättet, eller tänker jag fel?
Eller är det pensel som gäller, oavsett?

Mvh Jonas
 
man brukar vilja arbeta in färgen i underlaget och då fungerar roller dåligt. Men det är klart, har du panelen lös så är det väl enklare kanske.
 
Såg en video från nån färgtillverkare. Där använde dem en fasadroller.
 
Går bra att rulla panelen, köp ett gäng hylso då dom slits fort emot panelen, använd en grov hylsa.
 
P
Kanske rollbox underlättar? www.rollbox.se dock är den lite väl dyr.. :rolleyes:
 
MalZon MalZon skrev:
Garaget kommer att bli 120kvm med 4m väggliv
Off Topic,
men oj! Hur många/stora bilar har du :p
 
Rollbox är smidigt, jag tror den går att hyra/låna från färghandeln om man har lite tur.

Annars är det inget problem att du använder rollern för att lägga på färgen och efterstryker med pensel.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Rollbox är smidigt, jag tror den går att hyra/låna från färghandeln om man har lite tur.

Annars är det inget problem att du använder rollern för att lägga på färgen och efterstryker med pensel.
Hmm, känns lite överseriöst som en hobbysnickrare kan jag tycka.
Iom att det är roller i den så boder det ju gå att rolla ut färgen på lös panel alltså. Man kan ju gå och dutta med pensel om man nu skulle behöva de någonstans.
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Off Topic,
men oj! Hur många/stora bilar har du :p
Haha, för många egentligen :D
Nä men ska vara plats för 2st bruksbilar, 1 lyft och verktygshörna m.m. Ska ha upp 45kvm carport framför oxå, tids nog :)

Mvh Jonas
 
  • Gilla
shomakie
  • Laddar…
rollade mitt isolertimmer med demidekk trebitt
gick strålande....
där är reklamen sann...otroligt vilken bra färg ...supernöjd och kommer vara trogen denna färg lev
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Myhran Myhran skrev:
rollade mitt isolertimmer med demidekk trebitt
gick strålande....
där är reklamen sann...otroligt vilken bra färg ...supernöjd och kommer vara trogen denna färg lev
Kanon, då gör jag ett försök med roller :)
För mig att det var Flügger som lokala handlaren har.

Mvh Jonas
 
MalZon MalZon skrev:
Kanon, då gör jag ett försök med roller :)
För mig att det var Flügger som lokala handlaren har.

Mvh Jonas
kolla över ytan så du inte får ränder av rollern
så rolla med sista dragen utan ny färg i rollern då suger den upp överflödet om det finns
 
Myhran Myhran skrev:
kolla över ytan så du inte får ränder av rollern
så rolla med sista dragen utan ny färg i rollern då suger den upp överflödet om det finns
Japp, får försöka ha lite känsla där :)
Tror han sa att Demidekk var inblandad i denna färgen på något vis..

Mvh Jonas
 
Liten update..

Rollbox, kan tydligen få hyra en sån av snickarna som ska slå upp min stomme. Vet inget pris på det ännu men ska kolla med dem givetvis.
Ska man kanske sikta in sig på en Rollbox? Verkar ju vara sjukt smidig om det funkar så bra som det sägs.

Mvh Jonas
 
Det tror jag inte du kommer ångra. Den borde inte kosta många kronor att hyra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.