R RoBo skrev:
Hur ser måtten ut på elritningen ? 40 cm är väl en mindre avvikelse. Kunde ju ha passat ert bord bättre.
Hehe jo men vi har ju bord på andra sidan rummet där lamputtaget sitter med rätt mått 120cm som det ska vara på den sidan
 
Tänkte mest att elektrikern använt elritningen och ni kollat på vvs ritningen kan ju vara olika på dessa.
 
@RoBo:

??? En VVS ritning visar inga eluttag för lampor, så att hänvisa till att TS tittat på fel ritning fungerar inte....

@Ran9:

Elektrikern kanske tittade på andra sidan (på ritningen) och läste 120 cm och satte sedan bägge uttagen med det måttet.
 
TS skriver ju i första inlägget att han kollat på vvs ritningen därav min fråga.
 
Ja, det gjorde han. Såg inte detta. Då ber jag om ursäkt för "påhoppet" RoBo. Det är TS som har använt fel benämning....
 
R roli skrev:
Ja, det gjorde han. Såg inte detta. Då ber jag om ursäkt för "påhoppet" RoBo. Det är TS som har använt fel benämning....
Sorry jag menade självklart TS... hade rörmokaren hos mig samma dag så var väl frustrerad och förbannad och skrev VVS istället. Verkar inte få svar av husleverantören angående felet. De säger att alla deras mått enligt deras ritningar är 120cm ifrån vägg. Men de svarar dock inte när jag frågar varför det står 160cm på min ritning samt att grannen fått det på det måttet.
 
L
Hej! Nu är det bestämt att eluttaget ska flyttas till rätt position. Tak-esset ska sågad ut och ersättas med ny och sedan limmas dit. Är det någon här som har erfarenhet av att byta en takskiva mitt i taket? Snickarna säger att de ska lösa det (dock har de aldrig gjort det förut) Men de tror det ska bli som det ska vara..
 
L
Hur går det när ni möblerar om , kommer lampan fel då ?
Har aldrig sett att det går bra att flytta något i taket , med mindre än att spackla och måla om ,, men det finns kanske dom som kan
 
L Liteavvarje skrev:
Hur går det när ni möblerar om , kommer lampan fel då ?
Har aldrig sett att det går bra att flytta något i taket , med mindre än att spackla och måla om ,, men det finns kanske dom som kan
Nu fattar jag inget vad du menar?
 
L
Tittar på fotot , slätt tak enligt det , det är ingen lätt uppgift att fixa det i taket ,
sedan det med möblrering , har uppfattat att är det uttaget i taket som felar , mallar inte med bordet , ( flytta uttaget mallar med bordet ) möbleras det om kanske det inte stämmer ,
det finns specialskenor att koppla mot takdosan och sedan hänga armaturen i en arm ,
klart och färdigt mallar med bordet
 
  • Vit förlängningsarm för takbelysning med rund dosa och justerbar arm, kallad 'Långe-Jan'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Liteavvarje skrev:
Tittar på fotot , slätt tak enligt det , det är ingen lätt uppgift att fixa det i taket ,
sedan det med möblrering , har uppfattat att är det uttaget i taket som felar , mallar inte med bordet , ( flytta uttaget mallar med bordet ) möbleras det om kanske det inte stämmer ,
det finns specialskenor att koppla mot takdosan och sedan hänga armaturen i en arm ,
klart och färdigt mallar med bordet
Ok du tänkte så. Men uttaget är ju ändå fel ifrån början... min fråga var bara om någon bytt takskiva såhär själv.
 
L
Blir en upprepning här , du frågar om någon bytt en takskiva
Det låter som att du inte kommer att ge dig , UTAN UTTAGET SKA FLYTTAS , hur har du hamnat i den sittsen , genom att vara extra petig eller , ingen är perfekt och mätfel kan göras ,
då gäller det ge och ta för att komma i ett bra läge
Enligt min mening så är det lite överkurs med att propsa på flyttning , ett fel kan vem som helst göra , i det här fallet så retar du dig på att det inte mallar mot bordet ,
Att skära upp en del av taket och flytta uttaget är inte omöjligt , men mycket skit och täckning blir det , och måla om hela taket
Det är inte relevant att flytta uttaget i ett ekonomiskt perspektiv , det kan rendera i att hela taket kommer att rivas , många tusenlappar kostar sånt , då du kanske inte är nöjd med resultatet ,
Är du villig att ta det så upp till dig , men en dialog om någon kompensation är inte fel att ta upp , men då inga orimliga krav
 
Jag fattar inte varför jag ska måla om
L Liteavvarje skrev:
Blir en upprepning här , du frågar om någon bytt en takskiva
Det låter som att du inte kommer att ge dig , UTAN UTTAGET SKA FLYTTAS , hur har du hamnat i den sittsen , genom att vara extra petig eller , ingen är perfekt och mätfel kan göras ,
då gäller det ge och ta för att komma i ett bra läge
Enligt min mening så är det lite överkurs med att propsa på flyttning , ett fel kan vem som helst göra , i det här fallet så retar du dig på att det inte mallar mot bordet ,
Att skära upp en del av taket och flytta uttaget är inte omöjligt , men mycket skit och täckning blir det , och måla om hela taket
Det är inte relevant att flytta uttaget i ett ekonomiskt perspektiv , det kan rendera i att hela taket kommer att rivas , många tusenlappar kostar sånt , då du kanske inte är nöjd med resultatet ,
Är du villig att ta det så upp till dig , men en dialog om någon kompensation är inte fel att ta upp , men då inga orimliga krav
Jag fattar inte varför jag ska måla om taket? Det är ju förmålade takess? Och ur ett ekonomiskt perspektiv spelar det ingen roll då jag inte kommer betala kostnaden.
 
L
OK då vet jag var du står , citat
perspektiv spelar det ingen roll då jag inte kommer betala kostnaden.
Nu går jag ur här , har talat om lite , men passar inte in i ditt agerande


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.