Håller på att bestämma mig för hur jag skall göra med garage. Om jag beställer garage i samband med husleverans så får jag en 32kvm platta för 27 000kr och en garagebyggsats för 71 000kr. Skall jag sen ha stomresning tillkommer ca 30 000kr.

Det blir mycket pengar och jag har svårt att bestämma mig för hur jag skall göra. Verkar priserna för platta garage ok?

Jag tycker att lägga ytterliggare 30 000kr på stomresning är väl mycket så detta tänkte jag ta tillsammans med byggnationen av resten av garaget.
Vad är rimligt att räkna tidsmässigt för att bygga garaget?

/Pajen ???
 
Priset för plattan tycker jag verkar normalt. Är byggsatsen för varm eller kallgarage? En byggsats för ett kallgarage i den storleken kan man få för ca 50'.
 
Jag byggde ett dubbelgarage på 37 kvm förra året och använde då en byggsats från Arlanda snickeri. Jag kostade på mig grundmålning, lite dyrare panel (5000 kr extra) och två extra fönster. Byggsatsen gick då på ca 80 kkr. Min isolerade platta betalade jag nog 45 kkr, har en känsla för att det priset hade gått att pressa, men jag hade bråttom.

Monteringen av hela garaget tog ungefär en helg, men då var inte portarna och fönstrena på plats, det tog ungefär en dag till.

Arlanda snickeri skulle ha ca 13 kkr för montering om jag minns rätt, så att betala 30 kkr verkar hutlöst dyrt!

Om priset på garaget är bra är svårt att säga, det beror på konstruktionen, portar, fönster, dörrar mm. Ingår isolering? Min byggsats var för ett kallgarage. Nu har jag iofs isolerat garaget, men den kostnaden sparade jag ett tag!

Svårt att resa garaget var det inte, ungefär som att montera Ikea-möbler, fast med häftigare verktyg. Köp garaget och res det själv!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.