Hej,

Är i färd med att ta in offerter på uteplatser för att bygga en balkong på bottenvåningen i en bostadsrätt.

Idag var en herre hemma hos mig och tittade lite på och mätte på storleken och så. Totalt kommer uteplatsen vara ungefär 11-12 kvm inkl trädäcket inuti balkongen. De skulle även riva ner den främre staketet på balkongen och fixa till lite så att det fanns rätt förutsättningar att bygga. Uppskattningsvis så sa han det skulle ta 80 timmar att genomföra det. Rent kostnadsmässigt skulle det bli ungefär 10-15.000KR för material och ungefär 25.000 kr för arbetstid inkl rot, och bortforsling av gammalt material. Pris: 35-40.000 kronor inkl rot.

Låter det inte horribelt mycket för en 12 kvm uteplats med insynsskydd på båda sidorna? Det är nästan ett kvm-pris på 3000 kr!

Är det bara att tacka nej?

Mvh Abraham
 
Redigerat:
BirgitS
Man ska alltid ta in minst tre offerter för att kunna bedöma vad som är ett rimligt pris.

Normalt timpris för en snickare i Stockholm är nog 500-600 kr/timme men vill du ha det gjort med kort varsel och mitt i semestertider kan det nog gå upp.

Sen tycker jag det är väldigt förvirrande när du blandar orden balkong och uteplats eftersom för mig så är balkong något som är minst en halvtrappa ovanför mark och hänger på väggen eller ser ut som balkonger som hänger på väggen fast med två stolpar under medan en uteplats ligger på marken.

Foton är alltid bra så att det går att se hur det ser ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.