Finns det nån hemsida med massa byggritningar man kan ladda ner gratis för att ansöka om bygglov?

I tider som dessa när man kan ladda ner 3D-modeller av det mesta borde det kanske finnas nått liknande?

Har ett öppet sinne för hur huset vi tänkt bygga ska se ut, som om någon har gamla ritningar att dela så är jag intresserad...

//Mvh Martin :rolleyes:
 
Smålänning ? Skämt åt sido, tror jag inte finns och varför vill ni inte skapa ert egna hus ?
 
  • Gilla
martinch
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Smålänning ? Skämt åt sido, tror jag inte finns och varför vill ni inte skapa ert egna hus ?
Det var en djup fråga.. det korta svaret är att ingen orkar, eller vill. Vi har en tom tomt så kan man få upp ett simpelt hus så kan man senare bygga "drömhuset"...

Så det finns inte nån sån site.. ok.. kanske en bra ide att göra en sån då :) = $$$

//Mvh Martin
 
Hur litet hus? Det finns säkert "gratis" om man beställer tex byggsatsen från samma firma.
 
  • Gilla
martinch
  • Laddar…
Den enkla frågan är väl då: Hurdant hus vill ni bygga?

Du får ju gärna kopiera mina, eller säkert tusen andras, husritningar,
men en bra start vore väl att du först talar om vad du själv vill ha!
 
  • Gilla
martinch
  • Laddar…
M martinch skrev:
Det var en djup fråga.. det korta svaret är att ingen orkar, eller vill. Vi har en tom tomt så kan man få upp ett simpelt hus så kan man senare bygga "drömhuset"...

Så det finns inte nån sån site.. ok.. kanske en bra ide att göra en sån då :) = $$$

//Mvh Martin
Att göra något som går ut på att det ska bli gratis för andra brukar inte ge så mycket dollars :)

On topic så tycker jag att ni ska bestämma vad ni vill bygga på andra grunder än vad ni kan hitta en gratisritning på. Kom på vad ni vill ha för hus först och bygg inte ett bara för att sitta i det och fundera på drömhuset.
 
  • Gilla
martinch
  • Laddar…
Har hittat en gratis ritning.. tiny houses.. små hus..de säljer även ritningar för andra hustyper.. så den iden är redan förverkligad.. runt 15$ för en husritning.

Sen såg jag man kan ladda ner ritningar från byggmax. Finns många attefallshus åtminstone.. Coolt. :)

Ja tror historien tar slut här. Om ingen har en ritning på ett drömhus som de vill ska byggas..så tar jag gärna en titt.

Får kanske (i framtiden..) ta fram penna, dricka lite vin å skissa.. är det så arkitekter gör?
 
  • Gilla
RoslagensRos
  • Laddar…
Först rita, sen vinet! :rofl:
 
Smaksak om man tar vinet innan eller efter skapandeprocessen.

Skulptur som liknar ett lutande torn med fönster mot en havsbakgrund med vågor och besökare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
martinch och 1 till
  • Laddar…
Den enklaste lösningen är väl att gå in på Smålandsvillan eller liknande så finns det färdigt, du kan nästan trycka hem huset på nätet. :p
 
  • Gilla
martinch
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.