Tror inte att jag är de enda som har problem med att fåglar bajsar ner vår studsmatta. Har inte gjort så seriösa försök ännu men finns det några tips från er andra vore jag tacksam.
Vad säger ni andra?
 
S
var är den placerad
 
T
Har också detta problem, till och med på skyddsnätets sida hamnar det, antar att de sitter längst upp och vilar sig...
 
kanske man kunde dra en tunn tråd längst upp från stolpe till stolpe så att fåglarna inte gärna sätter sig på kanten...och fågelpigg på själva stolparna..
 
SBH skrev:
var är den placerad
På gräsmattan några meter från huset. Det finns andra ställen som träd att sitta i.
 
J johanfa skrev:
kanske man kunde dra en tunn tråd längst upp från stolpe till stolpe så att fåglarna inte gärna sätter sig på kanten...och fågelpigg på själva stolparna..
Går inte. Det är en förstärkt överkant som böjs ut så snören blir raka och hänger inte rakt över kanten.
 
K KumlaEkeby skrev:
Sätt en sån här precis bredvid studsmattan så är det nog ett minneblott :)
[länk]
Vet inte om den funkar. Gjorde inte det på restaurangen vi åt på häromkvällen.
Gummiorm har jag hört kan vara ett tips.
 
FreQa FreQa skrev:
Går inte. Det är en förstärkt överkant som böjs ut så snören blir raka och hänger inte rakt över kanten.
Gammal tråd, fortfarande hög sökträff dock. Jag löste det per säsong genom att sätta pappersklämmor från typ Biltema med några decimeters mellanrum i överkanten och sen en bit ståltråd (funkar säkert med snöre också) mellan dessa klämmor.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.