Nyrengjort rör (borstad med stålborste), ny flaska, men likväl klarar jag inte få stabil låga över hela brännaröret, vad är fel?
Flamman flyttar sig längs röret.


Rengjort metallbrännarrör med ojämn låga mot en smutsig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostig gasolgrillbrännare med ojämn låga och synliga flammor längs metallytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostigt brännarrör med ojämn låga och hål i fokus på en smutsig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
alla hål har tänd gas nån gång menar du?
 
Ja det är fritt fram i alla hål, lågan flyttar sig runt. Någon gång brinner det alltid överallt men oftast stannar den på ungefär samma ställe.
 
S
skulle säga låt tryck. men du har öppnat kran fullt?
 
Japp tills den tar emot.
 
nikasp nikasp skrev:
Konstigt. Har du någon fart på gasen då? [länk]
Där satte du huvudet mitt på spiken, jag brukar alltid öppna direkt, ibland öppnar jag regulatorn på grillen innan flaskan. Skal testa om det är problemet imorgon men det känns verkligen så just nu!

Återkommer!
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Gör så, låter troligt! Jag har inte haft det fenomenet precis men sjukt dålig fart på grillen när det hänt.
 
Det räcker med att flaskventilen är öppnad 1/4 varv.

Och det är bra att inte öppna mer än så!

Ifall det händer något mindre bra så ska man kunna snabbt stänga av gasen..

Inte stå å fippla med nån kran som ska vridas flera varv.. (y)
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Tyvärr måste jag trist konstatera att detta inte blev någon förbättring. Kan det vara att min regulator är sönder och har fastnat i fel läge?
 
Inget skit i röret? Där munstycket sitter är det en slits i röret med ett galler runt, ingen som byggt bo där?
 
Nope kollade det extra noga då det var nämnt i manualen...
 
Vatten i röret då?
Jag borrade rent alla hålen för ett par år sedan med vad jag tror 1.5mm borr, har fungerat klockrent sedan dess.
Skulle kanske kunna vara en beläggning runt hålen, inne i röret som hindrar flödet av gasen?
 
När jag borstade rent fördelarröret med stålborste hårdhänt så kändes det som att hålen blev bra rena. Eftersom lågan kan brinna på alla områden så vet jag att där är tillräckliga hål.
Min uppfattning är att det helt enkelt inte kommer till tillräckligt med flöde av gas....?
 
nikasp
Hur har det gått? Testat att lossa regulatorn från flaskan och montera tillbaka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.