Hej!

Vi tror att vi hittat våra drömmas hus. Ett hus vi per omgående behöver bygga ut då det är för litet.
Jag vänder mig därför till er för att få koll på vilken budget som kan krävas för att förverkliga detta.

Huset är byggt 1913 med murad källare. Källaren är dock ej under. Vi ser spånar på möjligheterna att bygga till källarvåningen och mellan (entreplan) för att få till dels bra förvaring men även 2 sovrum ytterligare. Tillbyggnaden bör mäta ca 3x6,5 m i två plan, med andra ord ca 40 m2. Jag vill bygga så energi- och kostnadseffektivt som möjligt. Jag tänker mig att halvplanet skall få balkong över tillbyggnaden med möjlighet att kompletteras med inbyggnad framgent för att spara på kostnader initialt.

Kan man spara pengar genom att använda trästomme istället för att mura källaren? Kan man då klä in hela källaren med sten-fasadskivor?

Vad tror ni en sådan tillbyggnad kan kosta. Det är inga badrum eller våtutrymmen som skall till i tillbyggnaden.
Utöver detta kommer det byggas om badrum och kök, men detta har jag koll på.

Ser fram emot konstruktiva idéer och goda diskussioner.
Vänligen
Martin
 
  • Foto och skiss av rött hus med planerad tillbyggnad markerad, ingen källarvåning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser att det blev många meningsuppbyggnadsfel. Det var väl lite tidigt på morgonen. Källaren är alltså inte under mark, men är murad. Huset är heller inte köpt ännu utan vi ser till vilka möjligheter som finns för att bygga ut det.

Tack för svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.