Hej,

Bygger nytt och jag bad elektrikern dra tomrör för högtalarkabel mellan väggarna i allrummet. Anledningen var att slippa ha högtalarkablarna till bakre satelliterna gå längs med golvlisterna. Nu på kontrollbesiktningen så upptäckte jag att typ 20 cm flexslang bara sticker rakt ut ur väggen/tapeten. Ingen snygg lösning direkt, trodde åtminstone de skulle sätta någon form av dosa / lock.

Nåja, det går ju att lösa men frågan är hur jag får till en snygg och bra lösning. Tips mottages tacksamt ! P.s. är helt grön på detta område.

//TM
 
Såga in en ROT dosa eller sätt en utanpåliggande ram.
 
R
Varför inte bara skära av flexslangen jäms med väggen och placera högtalarna framför? Så har jag på mina satelliter. Inget man ser om man inte trycker huvudet mot väggen och kollar bakom.
Har så på alla högtalarna som sitter på väggarna. Folk undrar om det är trådlösa högtalare;) samt att kablarna från tv:n går inne i väggen och kommer ut bakom tv bänken. Och ja, jag hatar synliga kablar. Finns inget som syns i mitt tv rum:)

Detta funkar ju iofs bara om slangen kommer ut där du har tänkt att ha högtalarna..
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.