Någon som har tips på billig betongslipmaskin (typ handhållen). Vi snackar inte Bosch GBR 14 CA utan BILLIG maskin som skall hålla i minst 10-15kvm betong-altan. Alternativt var man kan hyra en maskin i Göteborgsområdet?
 
Ingen???
Jag kan svära på att det finns x antal betong-slipare där ute som har erfarenhet!
 
Hej!!

Den skivan" du har tagit som exempel, passar väl en vinkelslip?? Det finns en uppsjö av märken som har vinkelslipar i sitt sortiment.
Om du vill ha ytterliggare hjälp, så kanske du ska beskriva mer i detalj vad du ska göra.
MVH
 
Jag skall jämna till och slipa ned en före detta klinkerslagd betong-altan för att i slutändan lägga dit ny klinkers. Ytan är ca 12kvm. Behöver komma ned ungefär 5-10mm.
 
Det enda utöver vinkelslipen är att hyra en betonslipmaskin av t.ex Lambertsson eller Cramo. Det ska finnas en slipmaskin för Betong som heter ABS Slip. Men jag har ingen aning om vad det kostar. Nu är jag tömd på ideér och förslag .
Lycka till:)
 
Det får nog bli till att hyra en 1kv maskin på Lambertsson´s.

Tack för hjälp!
 
bebben skrev:
Någon som har tips på billig betongslipmaskin (typ handhållen). Vi snackar inte Bosch GBR 14 CA utan BILLIG maskin som skall hålla i minst 10-15kvm betong-altan. Alternativt var man kan hyra en maskin i Göteborgsområdet?
Kolla med Tidermans i Göteborg. De har en Flormate 280 för 450kr/dag tex. Borde inte ta mer än någon timma med en sådan maskin
http://www.tidermans.se klicka på prislista
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.