Om jag var din granne skulle jag inte haft något emot om du skulle snygga till den muren till något som liknar den andra. Snyggt jobb.
 
Snygg lösning av slänten!

Lite ot men hade gärna sett lite bilder på hur huset blev, vet att ni hade uppe planlösningen här och hade varit roligt att se resultatet :)
 
Corneliatt Corneliatt skrev:
Hej!
Tänkte bara att det kanske skulle vara roligt för er att se hur slänten ser ut idag! Det saknas fortfarande lite plantering och småfix, men på det stora hela är vi klara!

Före:
[bild]

Efter:
[bild]

Ja, som ni ser så gjorde vi en kullerstensläggning i den ena slänten och en dubbelmur i den andra. Det som jag fortsatt skulle vilja fixa till är hur muren nedanför kullerstenen ser ut. Dock är det grannen som påbörjat denna, så jag vet inte hur mycket vi ska in och "härja" i den. Vi får se hur mycket tid och lust vi har i sommar helt enkelt ;)
Corneliatt Corneliatt skrev:
Hej!
Tänkte bara att det kanske skulle vara roligt för er att se hur slänten ser ut idag! Det saknas fortfarande lite plantering och småfix, men på det stora hela är vi klara!

Före:
[bild]

Efter:
[bild]

Ja, som ni ser så gjorde vi en kullerstensläggning i den ena slänten och en dubbelmur i den andra. Det som jag fortsatt skulle vilja fixa till är hur muren nedanför kullerstenen ser ut. Dock är det grannen som påbörjat denna, så jag vet inte hur mycket vi ska in och "härja" i den. Vi får se hur mycket tid och lust vi har i sommar helt enkelt ;)
Corneliatt Corneliatt skrev:
Hej!
Tänkte bara att det kanske skulle vara roligt för er att se hur slänten ser ut idag! Det saknas fortfarande lite plantering och småfix, men på det stora hela är vi klara!

Före:
[bild]

Efter:
[bild]

Ja, som ni ser så gjorde vi en kullerstensläggning i den ena slänten och en dubbelmur i den andra. Det som jag fortsatt skulle vilja fixa till är hur muren nedanför kullerstenen ser ut. Dock är det grannen som påbörjat denna, så jag vet inte hur mycket vi ska in och "härja" i den. Vi får se hur mycket tid och lust vi har i sommar helt enkelt ;)

Hej!

Vi är precis i färd med att göra en stenslänt och undrar om ni dränerade något i botten för att undvika tjälskutning?

Med vänlig hälsning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.