Hej,

jag vet inte ens om jag postar detta under rätt ämne. Det är så att vi bor i ett rad/parhus och grannar på andra sidan verkar ha garderobskåp med skjutdörrar som angränsar till våra väggar. Varje gång de stänger/öppnar sina skåp eller när skjutdörren rullar så låter det som åskljud på vår sida. De gamla grannarna har försökt lägga en dämpning där dörren går in men det verkar foga hjälpa. Vi har haft en diskussion med dem som bodde där innan och de var med på att det behöver åtgärdas men sedan flyttade de strax efter. De som har flyttat in efter dem verkar inte ha använt sina skåp så mycket så vi har inte hört så mycket och det hela var åt sidan. Men dock under de senaste dagarna verkar de ha gjort det och samma dunder kommer in till oss igen så jag känner att vi måste göra något åt saken. När vi diskuterade detta med gamla grannar landade vi i det att det är en snickare som behöver titta på detta och eventuellt åtgärda det. Någon här som har några goda råd eller vad är det för snickare eller hantverkare man ska anlita? Tar de sig an sådana här "småjobb" överhuvudtaget? Tacksam för all hjälp.
 
Åsa Lund
Låter som att man borde ha något dämpande material under skenan som dörrarna glider i. tjocka Gummilister på var sida eller nåt. Ha en klok snickare som får titta på plats
 
Mjuka hjul borde göra sitt till, gissar att det sitter hårdplast nu.
 
Hej,

Tack för era input. Jag har varit i kontakt med en snickare som bad mig skicka bilder men det verkade inte som att han var särskilt pigg på att ta sig an jobbet. Förmodligen då det är förhållandesvis ett "litet" jobb jämfört med andra uppdrag som man får. Vi behöver verkligen göra något åt det här, det låter som en mindre bomb inne hos oss när de använder sina skåp, märkligt att det ska vara så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.