Har Du konstant övertryck inne kan det fungera, men det är långt ifrån säkert. Annars larmar det kanske när busen slår igen dörren bakom sig, då blir det tryckförändring. Det är ingen vedertagen detektor när det gäller larm. Ska vara rörelsedetektorer eller skalskydd som är betydligt dyrare
 
D DMOL skrev:
Hur ser ventilationen i huset ut? Det räcker i teorin att det är ventilation t.ex. i takfot och luften kan ta sig upp mot vinden för att det ska registreras ett drag. De är som sagt lite lurigt med denna teknik eftersom den inte kan skilja på mänsklig närvaro och vinddrag...
I mitt hus har vi bara självdraget,har inte utlöst något falsklarm ännu, om inte vi själva varit klantiga och öppnat ett fönster när vi haft igång larmet.

Men ja, vetefan hur det funkar om man har kamin eller dylikt.
 
Hade dessa trycksensorer varit bra, tror jag att de hade varit med i alla larmpaket som de stora aktörerna kränger.
Kan säkert funka, men misstänker att falsklarmsrisken eller osäkerheten är för stor för att de ska slå igenom på bred front.
 
G Gavel skrev:
Har Du konstant övertryck inne kan det fungera, men det är långt ifrån säkert. Annars larmar det kanske när busen slår igen dörren bakom sig, då blir det tryckförändring. Det är ingen vedertagen detektor när det gäller larm. Ska vara rörelsedetektorer eller skalskydd som är betydligt dyrare
Ojdå...hoppas det inte är så, då är jag ganska körd då jag bundit upp mig i 24 månader....

Men under dom här 30 dagarna jag fick pröva larmet så testade jag öppna en ytterdörr och olika fönster då gick larmet igång, en liten nackdel är väl att man inte orkar slå igång larmet när man ska hålla på vädra, men den smällen får jag ta...
 
S snickarre skrev:
I mitt hus har vi bara självdraget,har inte utlöst något falsklarm ännu, om inte vi själva varit klantiga och öppnat ett fönster när vi haft igång larmet.

Men ja, vetefan hur det funkar om man har kamin eller dylikt.
Föreslår att du testar att öppna dörren med larmet tillkopplat och kollar om det fungerar. Jag är skeptisk
 
E etompau skrev:
Hade dessa trycksensorer varit bra, tror jag att de hade varit med i alla larmpaket som de stora aktörerna kränger.
Kan säkert funka, men misstänker att falsklarmsrisken eller osäkerheten är för stor för att de ska slå igenom på bred front.
Ja absolut, fast då hade dom ju behövt sänka deras priser för att konkurera med andra firmor som säljer denna tekniken, och då tappar dom väl den enorma vinst marginalen dom har på deras larm.
 
G Gavel skrev:
Föreslår att du testar att öppna dörren med larmet tillkopplat och kollar om det fungerar. Jag är skeptisk
Det är det jag självfallet gjort, testade gå ut ur mitt hus, låsa det och slog igång larmet, sen låste jag upp och öppnade utan att larma av, då gick larmet igång.
 
I ett hus bör/ska det normalt vara undertryck, annars är risken stor att det blir mögel i väggar/tak.
Även när man har självdrag så är det undertryck.
 
S snickarre skrev:
Nu har jag haft larmet i 2 månader och är supernöjd faktiskt, har ett hus på 220m2 och den täcker alla fönster och dörrar på alla plan, imponerande nog så täcker den även min källare, vilket jag absolut inte trodde den skulle göra, så absolut, jag kommer köra på denna produkt och pröva på så får vi se i framtiden.

Mvh Snickarre
Har det varit någon "stormig" dag när ni har haft larmet igång?

När det blåser här så rör sig våra tvåglasfönster. Det hörs tydligt att det blir ejektorverkan i imkanalen/köksfläkten när det blåser.
 
S snickarre skrev:
Fast jag blev ju enbart medlem för att jag googlade företaget och fick upp denna sida först när jag letade omrömde, vilket ingen hade skrivit så var ju lite svårt att välja om jag vill köpa det eller ej utan någon annans omdöme, så jag hoppades att hjälpa andra.

Kan mer än gärna skicka ett mms åt dig med mig och mina snickarkläder jämte larmet.

Mvh Snickarre
Tyvärr så förekommer det här ibland att personer förknippade med ett visst företag reggar en profil och hyllar ett företag. Är det inte så ber jag om ursäkt.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Har det varit någon "stormig" dag när ni har haft larmet igång?

När det blåser här så rör sig våra tvåglasfönster. Det hörs tydligt att det blir ejektorverkan i imkanalen/köksfläkten när det blåser.
Stormig och stormig har vi väl inte riktigt haft men blåsiga dagar har vi haft, dock har vi ju ett relativt nytt myresjöhus så det är ju ganska så stabilt. Är det så att denna tekniken inte krånglar i framtiden så då är det ju självklart något nytt och speciellt, men vi ser ju resten är ju historia!
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Tyvärr så förekommer det här ibland att personer förknippade med ett visst företag reggar en profil och hyllar ett företag. Är det inte så ber jag om ursäkt.
Ingen fara, det förstår jag!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Jag kan uppdatera alla efter ett par månaders användande av denna teknik och ge en sammanfattning :)
 
Är du fortfarande nöjd med larmet Snickarre?

Är det någon annan som har erfarenheter av Sensor alarm eller något annat lufttrycks hemlarm?
 
Jag har ett liknande larm som TS nämt (alairm360+) och funkar genom att känna tryckskillnaden. För oss så funkar det bra:
- T.O.M. vidbyggt garage skyddas och larmet går om garageportar öppnas även om dörren in till garage är stängd
- Känsligt nog eftersom när jag oförsiktigt körde in cykel i stället monterat i yttervägg bredvid entrédörr så gick larmet.
- Nackdelen är att om vi öppnar eller stänger innerdörrar kraftfullt så går larmet (vi använder det dock endast när vi är borta)
- skickar sms vid larm til mig, min fru och Nokas larmcentral
- 80kr i månaden för utryckning med inre och yttre kontroll (var mycket bra när larmet gick och vi var i USA 5v)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.