Hej,

Vi bygger just nu hus och har planer på att bygga ett dubbelgarage med lägenhet ovanpå i direkt anslutning till huset. Vi har dock beslutat att inte bygga garaget med leverantören av själva huset då de ville ha 1,2 miljoner för ett dubbelgarage inkl inredd lägenhet. Byggytan för garaget är ganska exakt 40m2 vilket ger ca 36m2 garage och lägenhet vardera. I det här priset ingår dock allt från markarbete till nyckelfärdigt med fullständigt inredning i lgh inkl riktigt kök och badrum. Men jag tycker ändå att det var lite väl dyrt.
Någon som har byggt nåt liknande där hela projektet har gjorts av entreprenör/er och kan ge en prisreferens? Beskriv gärna så mycket som möjligt huruvida det var en färdig byggsats eller lösvirke etc. Jag är dock inte intresserad av om någon har byggt sitt garage delvis eller helt själv eftersom det i mit fall är en irrellevant jämförelse då det inte är aktuellt i mitt fall.

mvh

Anders
 
Tror du kommer ha svårt att få mycket bättre pris, vad kostar det att bygga en komplett lägenhet liksom? Nyckelfärdig Attefall (25kvm boyta) brukar nog gå på 6-800kkr inkl platta. Du ska bygga något större och ett garage så låter ju inte helt orimligt.

Med det sagt, jobbar du dig kan du säkert komma ner i typ 800 för hela grejen, givet att du kan bidra själv och anlitar billig arbetskraft istället för större etablerad firma osv. Bara att börja jaga offerter, kan vara en god idé att kontakta företag en bit från sthlm.
 
En snabb googling ger, att en byggsats för dubbelgarage i den storleksordningen kostar drygt 100 000. En Attefallsstuga färdigmonterad med kök o badrum, lyft på plats kostar ca 500 000. Här skall det byggas lite större än attefall (25 kvm), dels dyrare, dels inte lika standard som färdig frabriksbyggd. Till detta kommer grundarbete, VA, El och montering av garaget, som dessutom måste vara stabilare med en våning ovanpå osv.

Tjaa, 1,2 milj är kanske lite i överkant, men inte extremt.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Lösvirke med ett bra snickargäng kanske du kan få till det för 800-900k, men det blir ändå mycket mer jobb för dig med inköp och avtal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.