hej tänkte kolla om det finns någon som har erfarenhet av miele vitvaror
det verkar i alla nya hus så levererar dom miele det enda jag hörde från en säljare på elgiganten är att miele diskmaskin öppnar sin lucka själv när den är klar vilket jag inte tycker är bra då ångar den upp bänkskivan eller har jag fel?
 
Går väl att koppla bort om man inte vill ha det.
Jag tycker det är kanon då disken torkar även om man inte är på plats och öppnar luckan.

Om man har träskiva så ska man alltid montera en plåt på undersidan precis vid diskbänksluckan. om man har stenskiva är det ett ickeproblem.
 
Var har du hört att alla nya hus levereras med miele? Det är ganska långt från sanningen ...
 
H
tror snarare ytterst få nya hus monteras med miele, snarare inga monteras med miele som standard.

För övrigt så är Miele kanon grejer
 
hul skrev:
För övrigt så är Miele kanon grejer
Ja miele är bra fortfarande bra ..... men de andra har knappat in på försprånget.

Dvs miele är inte så överlägsna numera som dom var för en 10-15 år sedan.

( egen erfarenhet samt info från skadereglerare på ett försäkringsbolag)
 
Jag försöker väta så länge som möjligt med att öppna luckan. Då kondenserar mycket av fukten på innerväggarna och rinner ner. På så vis får man ut mindre fukt i huset, och bänkskivan skonas.
 
Eksjöhus har miele som standard.
 
A
Jo miele säljer 6.000.- diskar tillverkade i tjeckien.
Undras om det skiljer nått jmf de riktiga på 25.000.-
 
Om "riktiga" menas maskiner tillverkade i Tyskland så behöver dom i te nödvändigtvis kosta 25' finns modeller även för 7990:- men visst är det trist när ett varumärke kliver från sina egna grundvärderingar... miele har dock ett annat dilemma och det är att det saknas utrymme att bygga ut fabriken i sin hemort vilket tvingar dom ex att tillverka delar till dammsugare i Tyskland för att skicka iväg dom till andra länder för att monteras ihop...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.