Hej

Vår kyl har gett upp och då byter vi även vår frys tänkte vi. De är 12-13 år gamla.
Verkar vara en djungel att hitta något vettigt.

Bosch antyds ha sina kvalitétsproblem.
Elecrolux problem med dörrar
Husqvarna säljs ju bara på elon.se och elkedjan.se. Intressanta men vet itne om 15.000kr motiverar att välja de. 5 års garanti.

Krav är 185cm höga, elekstronisk termostat, vitt, omhängbar dörr på kyl.

Vad ska jag välja ?
Lågbudgetmärken/"noname" går bort.

/M
 
Miele
 
M furulundman skrev:
Miele
Utveckla gärna och även kring pris ?
 
Vi har Miele kyl och frys. Inköpta 2010. 185 höga. Fungerat problemfritt sånär som på att handtaget på frysen gick sönder men Miele skickade ut ett nytt utan kostnad då vi hade lång garanti för att vi reggat produkten på deras webb (har jag för mig).
Kostade då 11k för paketet. Väldigt lik denna (MIELE K 11820 SD) som verkar säljas idag. Inget lulllull men funkar bra och är tysta.
 
De nyare Miele har en annan konstruktion på handtagen så dom håller förhoppningsvis bättre. (har dragit sönder morsans två gånger)
 
Vart hittar jag ett kyl och frys paket från Miele till humant pris enligt tidigare krav ?
 
BirgitS
Idag när så många vitvaror har olika problem är det värt mycket att ha 5 års garanti. Ett enda servicetillfälle med arbetskostnad och material kan ju gå på flera tusen kronor.
 
Elon
 
K
Vi la lika mycket på reparation som inköp på vår bosch frys. Nu blir det whirlpool, världens största tillverkare av köksprodukter. Kostade inte många kronor heller. :)

Kort garanti dock, vi får väl hålla tummarna
 
M mortimer skrev:
Vart hittar jag ett kyl och frys paket från Miele till humant pris enligt tidigare krav ?
Exempelvis här. Tänk på att Mieles kyl och frys måste stå så att de har handtagen mot mitten, du kan inte ha ex. två högerhängda skåp bredvid varandra.
 
[SH] [SH] skrev:
Exempelvis här. Tänk på att Mieles kyl och frys måste stå så att de har handtagen mot mitten, du kan inte ha ex. två högerhängda skåp bredvid varandra.
Är det nåt nytt påfund? Vi har båda högerhängd.
 
[SH] [SH] skrev:
Exempelvis här. Tänk på att Mieles kyl och frys måste stå så att de har handtagen mot mitten, du kan inte ha ex. två högerhängda skåp bredvid varandra.
Det visste jag inte. Varför då? Kan du förklara?
Vårt nästa skåpinköp skulle bli en Miele var det tänkt. Har varit och tittat i butik men inte förstått att det är som du säger. Vi är beroende av att ha båda skåpen vänsterhängda. Så det skulle vara till stor hjälp om du kan förklara lite mer.
 
Kretikos Kretikos skrev:
Är det nåt nytt påfund? Vi har båda högerhängd.
granis70 granis70 skrev:
Det visste jag inte. Varför då? Kan du förklara?
Vårt nästa skåpinköp skulle bli en Miele var det tänkt. Har varit och tittat i butik men inte förstått att det är som du säger. Vi är beroende av att ha båda skåpen vänsterhängda. Så det skulle vara till stor hjälp om du kan förklara lite mer.
Handtagen är utformade så att skåpet som står till vänster kommer få fula märken i dörren om den öppnas mer än 90 grader. Dörren har inget dörrstopp vid 90 grader så dörrskadorna kommer att komma snabbt.
 
[SH] [SH] skrev:
Handtagen är utformade så att skåpet som står till vänster kommer få fula märken i dörren om den öppnas mer än 90 grader. Dörren har inget dörrstopp vid 90 grader så dörrskadorna kommer att komma snabbt.
Tack för ditt svar. Är det egna erfarenheter? Eller har du fått kunskapen på annat sätt?
 
Hur är Husqvarnas och Siemens skåp, erfarenheter ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.