Halloj alla!

Är det någon av er, eller någon ni känner, som har tillgång till en lätt lastbil med kran på flaket? Jag behöver lyfta en liten inombordare (Volvo B20) ur en båt som står en bit norr om Stockholm (typ Brottby). Det är i princip bara bottendelen som ska lyftas, då jag plockat bort all kringutrustning samt toppen. Motorn är lossad från drevet, främre motorfästet är löst och det är gott om plats, så lyftet kommer vara plättlätt.

Motorn behöver inte transporteras, utan ska bara köras (hängandes i kranen om det är möjligt) kanske 50 meter.

Givetvis kan jag betala en slant för att få hjälp med detta alternativt lån av bilen.

Vänligen
Fred
 

Bästa svaret

Ring BK transport i Okvista. De har både små och stora bilar med kran. Mycket rimliga priser.
 
Tack för tipset Robert!

Enligt deras hemsida har de pickis med kran så jag ringer dem imorgon och ser vad de vill ha för att hyra en sån ett par timmar. (y)
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Städar lite bland mina ämnen och knyter ihop de som är avklarade.

Det här var ju ett bra tag sedan, men jag vill verkligen tacka dig Robert för tipset om BK transport. De var mycket hjälpsamma och väldigt rimliga i pris. Motorn lyftes enkelt ur med en av deras flakbilar med kran. Jag har fixat till motorn under vintern och den monterades tillbaka i båten förra veckan, dock med en hjullastare. Sjösättning förhoppningsvis i veckan, med förhoppning att motorn nu är frisk.
 
  • Gilla
oobum och 2 till
  • Laddar…
Kul att höra!
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.