Jag förstår så klart att det är stor skillnad på dem, men det är det ju i pris också. Jag bara undrar om själva bubblet är ungefär det samma och hur är det med bekvämligheten? Jag hittade nämligen den här https://www.vidaxl.se/e/87184759961...tm_campaign=campaign&utm_content=Hem_tradgard
som verkar helt ok utseendemässigt också. Någon som vet hur det är med vinterförvaringen, släpper man ur luften men kan ha den kvar ute, eller måste man ta in den... för den lär inte gå att använda på vintern, eller?
För mig handlar det mycket om hur mycket pengar jag ska få kvar att renovera för, så det är verkligen en avvägning.
 
Det verkar som jag hittat ett ämne som ingen kan svara på, synd :(
 
Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Jag förstår så klart att det är stor skillnad på dem, men det är det ju i pris också. Jag bara undrar om själva bubblet är ungefär det samma och hur är det med bekvämligheten? Jag hittade nämligen den här [länk]
som verkar helt ok utseendemässigt också. Någon som vet hur det är med vinterförvaringen, släpper man ur luften men kan ha den kvar ute, eller måste man ta in den... för den lär inte gå att använda på vintern, eller?
För mig handlar det mycket om hur mycket pengar jag ska få kvar att renovera för, så det är verkligen en avvägning.
Jodå du kan använda den året runt men det kostar ström att hålla vattnet varmt på vintern. Gäller att den används för att det ska kännas lönsamt.
 
Att hålla en bra badtemp i badet går på ca 250-400:-/månad.
 
Mycket möjligt har inte räknat på elkostnaden så noga men blir det inte använt så står det ju bara och drar ström det menar jag kan tyckas bli dyr/onödig kostnad men att packa ihop badet över vintern är krångligt och tar mycket plats. Stor risk för hål och veck. Isolering med frigolitskivor under badet om det står på marken är att rekommendera annars kyls det underifrån. Personligen föredrar jag att ha det igång över vintern.
 
Eualia har du erfarenhet av att ha det ute över vintern? Håller med om att förvaringen är besvärlig och risken för skador stor.

Det funderade på är om det skulle funka att ha vatten i botten och bara ta in pumpen.
 
En nackdel med åtminstone vissa uppblåsbara spabad (som tex det min granne har :worried:) är att de har en fristående icke ljudisolerad bubbelpump som låter som en dammsugare.
 
  • Gilla
witten
  • Laddar…
Har ägt ett LazySpa. Köpte sedan ett ”riktigt” spabad. Kommer aldrig att byta tillbaka.

Det uppblåsbara bubblar bara som att du blåser själv med sugrör medan det ”riktiga” ju är med jetstrålar. Komforten (hur man sitter) är oxå dag och natt.

Mitt tips är att få provbada båda sorterna för att bilda dig en uppfattning. Men jag skulle aldrig betala för det uppblåsbara!
 
Det är ju på vintern man vill bada!
Ett uppblåsbart hade jag aldrig köpt.
Ett riktigt har jag, men kan säga att det är nyhetens behag... Efter 3 år så badar man inte lika ofta...
 
  • Gilla
SteffeMannen
  • Laddar…
Jag tycker det är två helt olika produkter som inte ska jämföras. Det är bara priset som motiverar det uppblåsbara, det har ju inga andra fördelar direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.