Hallå hallå!
Ny på forumet här, blev tipsad om att fanns riktiga idee snillen här.

Det är så att jag införskaffa mig en worx landroid som rubriken lyder för cirka 2.5 vecka sedan, kopplade in den och har fått den att funka galant (kört fast på några ställen med all rätt pga höjd av gräset just där)
Men till problemet.
Den lämna endel tovor, och så blir det lite så att den håller sig mest på en del av tomten.

Har försökt att läst mig till det här med funktionen "anpassa klippområde" och blir inte riktigt klok på det.
Läser den av själv på tråden dom meterna man lägger In eller måste man skarva ?
Är det nån som kan detta skulle jag gärna vilja få en specifik tillvägagångssätt!

Har Max yta gräsmatta för roboten (1500 kvm)
 
Anger du tex 70 meter så går den ca 70 meter längs slingan från laddstationen för att sedan börja klippa där.

Btw, har du en gräsyta på 1500kvm och roboten är specad för 1500kvm så får den nog gå ganska ofta för att hinna med allt.
 
Redigerat:
Nystr Nystr skrev:
Hallå hallå!
Ny på forumet här, blev tipsad om att fanns riktiga idee snillen här.

Det är så att jag införskaffa mig en worx landroid som rubriken lyder för cirka 2.5 vecka sedan, kopplade in den och har fått den att funka galant (kört fast på några ställen med all rätt pga höjd av gräset just där)
Men till problemet.
Den lämna endel tovor, och så blir det lite så att den håller sig mest på en del av tomten.

Har försökt att läst mig till det här med funktionen "anpassa klippområde" och blir inte riktigt klok på det.
Läser den av själv på tråden dom meterna man lägger In eller måste man skarva ?
Är det nån som kan detta skulle jag gärna vilja få en specifik tillvägagångssätt!

Har Max yta gräsmatta för roboten (1500 kvm)
Hej! Jag har precis samma problem med min worx.. Förstår inte riktigt hur jag ska göra. Jag bifogar en bild och hoppas någon kan förklara.
Vid punkt 1 på bilden är det 15m från laddstationen, vid punkt 2 är det 50m.
Mitt önskemål är att den ska klippa det blåa området 60% och det gula området 40%.

Kan någon förklara för en korkad människa som mig? :\
 
  • Flygbild över en trädgård med markerade områden, punkter och avstånd för robotgräsklippningsplanering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med den typen av tomt borde roboten klara av att klippa utan zondelning.

I mitt fall har jag en trång passage mellan baksida och framsida och då använder jag mig av zondelning. I övrigt ser min tomt ut som ett "L" och där hittar roboten utan zondelning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.