Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Kolla hur mycket energi du gör av med idag och fundera sen på investeringen. Vårt hus har gjort av med ca 11'000 kwh på ett år inkl. värme, varmvatten och hushållsel. Vi har ingen isolering i väggarna, 20cm kutterspån i tak och golv samt gamla slitna fönster :) Annat än underhåll går nästan inte att räkna hem inom rimlig tid.


Tack för en bra tråd! Bara det att kapa avloppsröret med vinkelslip och inte tigersåg var ju klockrent! :p Keep it up!
Tack snälla! Javisst är det underbart med forum, jag har redan lärt mig massa knep m.m av att läsa andras projekttrådar, och att inte tala om all inspiration!

Ang isoleringen så har du helt rätt, måste nog bo in mig lite och bilda en uppfattning först, ingen koll på vad energiåtgärden ligger på ännu.
 
Bygge av barbord...
Semi-färdigt hemmagjort barbord med två svarta reglar på skyddspapper i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träreglar på golv i pågående bygge av barbord med ommålad grå vägg och gult markerat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående barbordsbygge med två provisoriskt monterade träreglar på svarta konsoler i ett under-renovering rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ofärdigt svartmålat barbord under konstruktion med två träreglar på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kolla en extra gång
Vattenpass på orange regel som används vid bygge av barbord, mot en suddig träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installationsfas av barbord med vattenpass på träregel och verktyg på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis monterat barbord med två träreglar och vattenpass i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående montering av barbord med två träreglar och en vattenpass för att säkra rätt nivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Konsoler, se om jag lyckas hitta snyggare sen...
En väggmonterad träregel stödd av två vita konsoler ovanför en vattenpass för att testa barbordsbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Barbord under konstruktion med en vit konsol och en obearbetad träskiva mot en grå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterar bara två reglar för att testa allt... kommer sätta två till sen och måla dom svarta ev. samma grå som vägg.

Better safe than sorry :crysmile:
Delvis byggt svart barbord med omonterade reglar och gult skyddstejp på ena hörnet på en byggplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tycker det blev enligt förväntan... och ännu snyggare lär det bli när jag ramar in med vita detaljer, taklist,golvlister,och något foder kring öppning.
Svart barbord under uppbyggnad monterat på vit vägg med öppning mot annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående installation av ett svart barbord monterat på en ljus vägg, med reglar och ouppackade byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis färdigställt barbord monterat på vägg med verktyg och byggmaterial synligt på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Interiör av ett rum under byggnation med ett halvfärdigt barbord monterat på en grå vägg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis monterat barbord med två vita konsoler och reglar mot grå vägg, oavslutat projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mätning av regelavstånd vid montering av barbord, med tumstock vertikalt mot regel och bordsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lämna gärna feedback(y)
 
Redigerat:
  • Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
Om inte annat måla konsollerna?
 
AndersPS AndersPS skrev:
Om inte annat måla konsollerna?
Det slog mig igår när jag åkte hem, vrf köpte jag inte konsol i trä, och lite mindre, ska se om man kan få dom helt osynliga, stabilt blev det iallafall (y)
 
Gå in på beslagsfabriken (?) och kolla på en modell som heter spring.. Väldigt nätt och finns i svart :)
 
J Jarlsgård skrev:
Gå in på beslagsfabriken (?) och kolla på en modell som heter spring.. Väldigt nätt och finns i svart :)
Svart hyllkonsol "Spring" i stål, monteringssida och måttangivelser synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack den va fin! Ska kolla lite mer vad som finns också, tror jag kan välja nån som inte kommer synas, kan ju till och med utöka med fler vid behov!
 
Du gör ett förbannat bra jobb!
Jag tycker att du skulle haft några rejäla konsoler som matchar stuket på skivan lite bättre. Om nu konsolerna ska synas.
Nu ser dom lite taniga ut.
 
maah maah skrev:
Du gör ett förbannat bra jobb!
Jag tycker att du skulle haft några rejäla konsoler som matchar stuket på skivan lite bättre. Om nu konsolerna ska synas.
Nu ser dom lite taniga ut.
Tack som fan mannen!

Jag instämmer helt! Dessa konsoler är köpta på bygghandeln för att jag är ivrig att testa:))

Kanske inte heller en dum Idé att hitta något som gifter sig med skivan!!! Kanske helt enkelt får ta hem ett par olika och testa mig fram,inga stora pengar och konsoler går la alltid åt för förvaring lite här o var!
 
Biggie Biggie skrev:
Typiskt.... två olika nyans av vit på gallren till högtalarna, undra om man kan spraya dom?
]
Går fint att spraya högtalare men kör tunna lager. Du gör ett strålande jobb med huset (y)
 
Fast så tokigt var det ju inte med konsolerna tycker jag. Svarta hade väl varit snyggt iofs men f.ö tycker jag dom funkar.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
G Grillkorv skrev:
Går fint att spraya högtalare men kör tunna lager. Du gör ett strålande jobb med huset (y)
Tack! Och välkommen till byggahus! En ära att få bli ditt första inlägg! :D
 
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Fast så tokigt var det ju inte med konsolerna tycker jag. Svarta hade väl varit snyggt iofs men f.ö tycker jag dom funkar.
Tycker också det va okej, men får lite "hylla känsla" som jag gärna hade varit utan
 
Vi gjorde en "raggarrenovering" i ett utav det lilla sovrummet. Med detta menar jag lite ny färg på väggar och i tak! Detta kommer bli tillfälligt sovrum då jag inte hinner fixa färdigt vårat innan flytt nu i månadsskiftet.
Nymålat litet sovrum med vita väggar, tom golv och fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ställt in Ikea grejerna i gamla KLK som nu blir förvaring.
Nymålat litet sovrum med vita IKEA hyllor och en spegel som reflekterar en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat sovrum med vitmålade väggar och mörkt laminatgolv med Ikea möbler och spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Långt kvitto på asfalt som sträcker sig från en hand till bildens övre kant, bredvid en bilskugga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hämtar köket, har varit lite orolig över om allt skulle finnas på lager dagen vi skulle hämta, men det visade sig bara saknas en artikel, spishällen.

Hemleveransdatum blev torsdag nästa vecka vilket kändes helt okej!
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Jag känner att jag är för dålig på att lämna avtryck i trådar jag gillar. får skärpa mig.

Det blir jäkligt bra det du gör i ditt hus :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.