Jag är rätt nöjd med min ask för förvaring av mina bits och borr som följer med dit jag behöver dom. Ny saknar jag plats för borren med sexkantsfäste.
Hur förvarar ni era?

Öppen verktygslåda med uppsättning av borr och bits, några med sexkantfäste, organiserade på ett arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vill a lite mer ordning på mina grejer.
En öppen verktygslåda med ordnat innehåll inklusive borrset och skruvmejslar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
O jag använder denna för det mesta.
 
  • Öppen verktygslåda från Makita med sortiment av borr- och skruvbitsuppsättningar och en skruvmejsel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Allt i en stor hög, så man får rota runt och stöka ner för att hitta något :rolleyes:
 
  • Gilla
Emil_K och 1 till
  • Laddar…
Jag förvarar de överallt :confused: i garaget, i snickarna, i en skrotlåda i hallen och i garderoben.. säkert på nått mer ställe..
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Svaren spretar åt alla håll! Inga små och behändiga lådor ni har men väl komplett sortiment.
 
T20 t25 t30 finns alltid i höger byxa och ytterfacket på Snickarbältet, övriga i en hög lite varstans
 
C Christoffer85 skrev:
Jag förvarar de överallt :confused: ...i snickarna,
Säger dom inte ens ifrån på skarpen?


"Han skrek men jag höll i."
 
  • Gilla
bjoar564 och 1 till
  • Laddar…
Snyggt och prydligt i en plastlåda... tills man råkar vända den uppochner och alltihopa åker ut. Nåja, de var ändå redan blandade som i en kortlek.
 
Opraktiskt att ha allt i en stor låda även om den är välordnad och sorterad. Jag satsar på redundans. Bits av olika slag har jag placerat ut på strategiska platser i huset så minskar jag söktiden. Träborr har jag flera uppsättningar, en vid pelarn, en vid arbetsbänken mm. Stenborr används sällan ooch ligger solskyddat i en låda.
 
Jag kör med samma taktik - Bits av de vanliga standardmodellerna finns lite här och var. Oftast tar det inte mer än 10-15 minuter att hitta den man behöver...
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
finns lite här och var
Tyvärr finns det ibland folk i närheten som kallar det för stök ellere oordning. Men det beror på bristande insikt.
 
  • Gilla
Roffe_k och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Säger dom inte ens ifrån på skarpen?


"Han skrek men jag höll i."
Haha jo det kan bli lite humoristiskt med autocorrekt.. snickarboa skulle det stå
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Jag har ju min väska med mig vid alla projekt i huset. Där i har jag (från vänster)
Verktygsväska med olika set av bits och borr inkluderat Makitas bitsset och 13-delars HSS-borrset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nummer ett från vänster är Makitas bitsset till slagskruvdragaren. Det ska finnas någon flexmån i både bits och hållare. Kvalitén på dom verkar vara super! Fortfarande lever alla bits efter några tusen skruv.

Sedan har vi borrar med för bitshållare då min 10,8V saknar chuck. Skruvdragaren hänger alltid på sidan av väskan vilket funkar kalas då den bara väger 800g inkl. 2Ah batteri.
Makita 10,8V slagskruvdragare med bits, brushless motor och 2Ah batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till höger har jag ytterligare ett kit som är tänkt till den lilla skruvdragaren på 10,8V. Mest för att det ingick långa bits. Tyvärr var kvalitén på dessa av den sämre sorten trots att det är Bosch. Men den fyller definitivt sitt syfte.

Borrarna har sitt eget fack under Hard Head-loggan och de andra två ligger löst i väskan. I och med att dom används rätt frekvent så hittar jag dom alltid i toppen. Vad gäller mängden så har jag inte saknat nått. Funderar dock på att skaffa en lösning för Essve-väskan. Har dock aldrig provat deras bits. Men om de är bra så skulle definitivt en sån ask vara ett bra komplement när man ändå packar Essbox till ett projekt.
Grön verktygsväska med tre öppna lådor av skruvar på en vit bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


9995696_medium.jpg


I botten av väskan ligger dom långa borrarna. Skulle jag behöva något udda så har jag ett sånt där skräp-kit (fast det står Makita på väskan i alla fall) där man vecklar ut en väska. Där hittar man dom där udda sakerna. Sådant som används sällan får ligga på hyllan i källaren tills de behövs. Känns bara dumt att tynga ner väskan med skräp.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.