Närbild på armaturen
Närbild av en takarmatur i ett rum med nymålade ljusa väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en takarmatur i ett nyligen målat rum med vita och mörka väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väggarna målade 2ggr
Renoverat rum med målade gråa väggar och skyddspapper på golvet, synlig takarmatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trevlig kväll på er
 
  • Gilla
Selven
  • Laddar…
Högtalare i taket, varför tänkte inte vi på det? Kommer bli riktigt bra! Vad uppskattsr du kostnaden blir för högtalarna?
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Högtalare i taket, varför tänkte inte vi på det? Kommer bli riktigt bra! Vad uppskattsr du kostnaden blir för högtalarna?
Riktigt maxat faktiskt! Detta systemet kostade 3lax, sen kabel 200kr och ljudisolering 200kr.

Jag kommer nog montera liknande system i badrum och även vid uteplstsen, jag kan bygga ut med flera zoner, väldigt praktiskt
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 1 till
  • Laddar…
Har du någon länk till där du köpte det?
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Har du någon länk till där du köpte det?
Jag köpte ett paket som hette XL large, 2st ic680 och en dayton förstärkare. Från BRL.se
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
Ursäkta världens sämsta bild, tror ni det räcker att isolera såhär? Ska jag lägga något annat?
Delvis isolerat golv med synliga kablar och ojämn isolering, dålig belysning, potentiell renoveringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Typiskt.... två olika nyans av vit på gallren till högtalarna, undra om man kan spraya dom?
Renoverat rum med ny isolering i taket, högtalargaller i olika nyanser av vitt och oslipad fönsterbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tak med installerade högtalargaller i olika nyanser av vitt och två infällda fyrkantiga armaturer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske om jag tar bort detta? Något mjukt material, typ bomull.
Närbild på högtalargaller med två olika nyanser av vitt, otydlig bildkvalitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provspelar lite :cool: inget wi-fi ännu så körde med 3,5mm
Oorganiserad uppsättning av audio utrustning med kablarna i en röra nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jobbigt att jag helt glömde bort att checka fönsterbrädan under uppbyggnad av nya väggar...
Delvis isolerad hörna med synlig kabel, högtalare och dammigt fönsterbräde under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får köra med multiverktyget...
Delvis isolerad vägghörna med synliga isoleringslager vid en marmorerad fönsterbräda och vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur tjockt med spån har du ovanpå innertaket ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur tjockt med spån har du ovanpå innertaket ?
Det ligger en tunn isoleringsskiva med svart papp, sen 20cm med kutterspån, jag tryckte ner så mycket det gick runt lådorna, sen la jag väl kanske 5-10cm ovanpå också, använde spånet som jag fick ta bort när jag sågade upp för lådorna.

Edit
 
Så ca 30 cm tjockt över hela? Det är nog om du frågar mig.
 
Nä det är bara 10cm "på lådans baksida" då jag lyfte ur 20cm för att få ner lådan mot tak.

Utskuret hål i trägolv fyllt med isolering, avsett för nedfällning av en låda mot taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Genomskärning av isolering och träyta med en synlig cirkelformad öppning och kabeldragning i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastlåda på ett trägolv omringad av spån, med avsikt att passa närmare taket i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vindutrymme med isolering, två rosa lådor nedsänkta i golvet och en säck vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag borde kanske lägga en säck till då?
 
ok, så 10 ovan lådan och 20 i övrigt?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
ok, så 10 ovan lådan och 20 i övrigt?
Jajjemen, tryckte ner ganska mycket "runt" lådan också för att få den så stumm som möjligt
 
Ok, om ni inte ska inreda vinden i framtiden kan det vara läge att skyffla ut några dm ytterligare, eller spruta in typ lösull. Ganska mycket värme smiter ut den vägen tyvärr.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ok, om ni inte ska inreda vinden i framtiden kan det vara läge att skyffla ut några dm ytterligare, eller spruta in typ lösull. Ganska mycket värme smiter ut den vägen tyvärr.
Väldigt vettigt förslag, har inga som helst planer på att använda vinden till något, inte ens förvaring, så jag ska fundera på detta!
 
Kolla hur mycket energi du gör av med idag och fundera sen på investeringen. Vårt hus har gjort av med ca 11'000 kwh på ett år inkl. värme, varmvatten och hushållsel. Vi har ingen isolering i väggarna, 20cm kutterspån i tak och golv samt gamla slitna fönster :) Annat än underhåll går nästan inte att räkna hem inom rimlig tid.


Tack för en bra tråd! Bara det att kapa avloppsröret med vinkelslip och inte tigersåg var ju klockrent! :p Keep it up!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.