Jag har ett Wisdomlarm som larmar på batterifel/backup, och det är troligen så att laddningen inte funkar.
Så jag köpte ytterligare ett komplett beg. på Blocket för att få en ny huvudenhet, men gjorde misstaget att inte kolla över koderna på det.

Den förra kunden gav oss visserligen sin användarkod, men för att kunna programmera om larmet krävs en installatörskod vilken han inte hade.
Jag har alla nödvändiga manualer, och default koderna för installatör 0233 & 5555 fungerar inte. Inte heller Grandmasterkoden 1234.
Jag byglade jumper J9 och strömsatte larmet för att nollställa det, men eftersom det inte gick utgår jag från att det är "installatörsspärr" på det.

Säljaren hade Securitas kopplat till larmet, och Larmtorget var installatör. Fick ett förslag på kod från Larmtorget, men det funkade inte.
Har ni några idéer på att komma runt installatörsspärr?
Jag fick det andra larmet rätt billigt med ett gäng extrakomponenter, så det känns ändå som en plusaffär, men trist såklart att inte kunna använda huvudenheter.
 
Har ev. kommit på en lösning.
Under systemmenyn ska man kunna enabla/disabla om jumper J9 ska tillåta att resetta larmet. Om nu inte den menyn kräver nuvarande kod.....
 
den kräver nuvarande kod... bara lägga på tunnan :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.