Hej,
Vi har ett hus på cirka 190 kvm + garage. Enplansvilla med låglutande tak som nu ska få ny papp, plåtarbete, takbrunnar osv. Offerten landar på 200 000 före ROT och 165 000 efter ROT (se infogad offert) Jag har två frågor.

1. Från offerten tycker jag att det är oklart huruvida panelbytet ingår i totalkostnaden 165 000 kr eller inte?
2. Har någon en uppfattning om det är en rimlig offert eller inte?
 
  • Bild av en offert för takrenovering med kostnadsdetaljer och ROT-avdrag, där totalpris före och efter ROT visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Av det offerten visar, är inte något panelbyte inräknat i priset. Hur mycket panel ska du byta?
 
Roligt att det står "om ni har några som helst frågor så är ni välkomna och kontakta oss" och Ts kan inte ringa och fråga dom vad som är med utan vi här på forumet ska tolka det.
 
  • Gilla
Carl-Jo-han
  • Laddar…
I johan ivarsson skrev:
Roligt att det står "om ni har några som helst frågor så är ni välkomna och kontakta oss" och Ts kan inte ringa och fråga dom vad som är med utan vi här på forumet ska tolka det.
Du menar att han ska ringa företaget och fråga om offerten är rimlig? Tycker du att det ger ett objektivt svar?
 
Ne inte det jag skrev ju "Ts kan inte ringa och fråga dom vad som är med utan vi här på forumet ska tolka det."
 
Johan, frågan är ju ställd eftersom jag hamnade i en dispyt med firman om vad som ingick, efter att arbetet hade påbörjats. Min tolkning var att totalpriset inkluderade panelen, deras var att den inte gjorde det. Jag tycker offerten är otydlig eftersom "totalt efter ROT avdrag" för mig indikerar att allt ovan ingår i totalpriset. Det var i alla fall så jag uppfattade offerten. Särskilt med tanke på att panelbytet var helt ospecat utan bara en klumpsumma efter ROT-avdrag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.