K
Matrisen10 skrev:
Jag har beställt en dsc powerseries neo och har valt en MAP med proxy läsare. Jag undrar vad för taggar som man ska använda? Vill inte ha de som säljs av DSC, tycker de är fula. Vill köpa taggar som är mer dolda tex. [länk]
Vad för frekvens använder DSC på sina taggar?
Skaffa EM 4102/4200 så ska det funka.
 
Någon annan med Neo som haft problem med att larmet löser ut utan orsak. Mina IR detektorer buggar på något konstigt sätt. Får att de löser ut sedan direkt efter återställer den sig själv men då har sirenen triggats t.ex.
09:21 Partion 1 inbrottslarm IR Kontor
09:21 Partion 1 Inbrottslarm återställt IR Kontor
(ibland kan detta hända 2-3 gånger på rad efter varandra)

Skulle det vara ett riktigt larm att den reagerar på något får man inte återställt. Kör med PG8974 detektorerna då jag tyckte PG8904 var alldeles för dåliga på att detektera rörelse.
 
T the_messer skrev:
Någon annan med Neo som haft problem med att larmet löser ut utan orsak. Mina IR detektorer buggar på något konstigt sätt. Får att de löser ut sedan direkt efter återställer den sig själv men då har sirenen triggats t.ex.
09:21 Partion 1 inbrottslarm IR Kontor
09:21 Partion 1 Inbrottslarm återställt IR Kontor
(ibland kan detta hända 2-3 gånger på rad efter varandra)

Skulle det vara ett riktigt larm att den reagerar på något får man inte återställt. Kör med PG8974 detektorerna då jag tyckte PG8904 var alldeles för dåliga på att detektera rörelse.
Det är en inställning i programmet som avgör när återställningen skickas.
Alltså helt normalt att återställningen kommer någon sekund efter själva larmet.

Vad det gäller "falsklarmen" prova att lägga detektorn i ett skåp eller liknade som inte används och se om den fortsätter att falsklarma, kolla även att huvudkortet har motstånd monterade för sektion 1 till 8 om dessa används för trådlösa detektorer.
 
D DSC Guru skrev:
Det är en inställning i programmet som avgör när återställningen skickas.
Alltså helt normalt att återställningen kommer någon sekund efter själva larmet.

Vad det gäller "falsklarmen" prova att lägga detektorn i ett skåp eller liknade som inte används och se om den fortsätter att falsklarma, kolla även att huvudkortet har motstånd monterade för sektion 1 till 8 om dessa används för trådlösa detektorer.
Tack för svar. Trodde inte de återställdes direkt i normalfallet men då vet jag.

Verkar mest vara falsklarm på sommaren så skulle kunna vara något med fönsterna som blir varma som ställer till problem alt. lamellgardiner som rör sig lite pga ventilation. Korta avstånd i rummen och detektorerna delvis riktade mot fönsterna.
 
RilleRock
T the_messer skrev:
Fönsterna som blir varma
Lamellgardiner som rör sig lite pga ventilation
Detektorerna delvis riktade mot fönsterna
Där har du problemen.
Tips på lösning.
1. Flytta detektor.
2. Byt ut till kombidetektor.
3. Sekvens 042 - Verifierade händelser
 
RilleRock
Skärmdump av installationshandbok som visar inställningar för inbrottsverifiering, inklusive poliskod och korszonering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man får även gå in under sekvens 002 / 08 och välja On på de sektioner det skall gälla.
Instruktioner för inbrottsverifiering där alternativet ON aktiverar zonindelning med poliskod och OFF ej aktiverar.
 
T the_messer skrev:
Tack för svar. Trodde inte de återställdes direkt i normalfallet men då vet jag.

Verkar mest vara falsklarm på sommaren så skulle kunna vara något med fönsterna som blir varma som ställer till problem alt. lamellgardiner som rör sig lite pga ventilation. Korta avstånd i rummen och detektorerna delvis riktade mot fönsterna.
Om du har detektorerna i hörnen, så kolla att du inte har några otätheter mot yttervägg. Har själv haft problem med luftdrag i ett hörn som triggade detektorn.
Även ändring av ev. pulsräknarfunktion i detektorn kan hjälpa mot falsklarm.
 
Verkar ju som många här har bra koll vad som händer. Vet man något om det går att förvänta sig en uppdaterad kameradetektor inom snar framtid? Tänker mest på att bildkvaliten på den befintliga är väl sådär och funnits med några år.
 
T the_messer skrev:
...en uppdaterad kameradetektor inom snar framtid? Tänker mest på att bildkvaliten på den befintliga är väl sådär och funnits med några år.
Det är väl bandbredden i nuvarnade kommunikationen med centralapparaten som sätter gräns. Borde ju inte vara helt omöjligt att fixa tycker man väl...

Men en trådbunden sådan vore väl kanon! Snabb överföring av högupplöst bild. Gärna också kombi- med maskeringsskydd och det som dsc-visonic kallar "dolt läge". Varför inte stoppa in allt godis och göra en riktigt riktigt bra kameradetektor? (Securitas D. ska ju ha en trådbunden kameradetektor (?), skulle vara intressant veta vad den klarar -och inte.)
 
B barfotalasse skrev:
Det är väl bandbredden i nuvarnade kommunikationen med centralapparaten som sätter gräns. Borde ju inte vara helt omöjligt att fixa tycker man väl...

Men en trådbunden sådan vore väl kanon! Snabb överföring av högupplöst bild. Gärna också kombi- med maskeringsskydd och det som dsc-visonic kallar "dolt läge". Varför inte stoppa in allt godis och göra en riktigt riktigt bra kameradetektor? (Securitas D. ska ju ha en trådbunden kameradetektor (?), skulle vara intressant veta vad den klarar -och inte.)

Precis, de har någon ny trådlös som ska ha bättre bildkvalitet (undrar vilken upplösning?) samt att det ska gå in att ta bilder med dem när larmet är tillkopplat. Hade uppskattat en sådan funktion även till Neo. Alt att man hade haft bättre stöd för att koppla in separata kameror. Allt går väl men är ju lite krångel.
 
Skumpe
Lyckas inte få igång zonen på LCD-panelen (P/Z). Den utlöser inte vid gångtest och finns inte listad i appen. Har kopplat en magnetkontakt till B och P/Z. Tar tacksam emot tips.
 
Skumpe
Skumpe Skumpe skrev:
Lyckas inte få igång zonen på LCD-panelen (P/Z). Den utlöser inte vid gångtest och finns inte listad i appen. Har kopplat en magnetkontakt till B och P/Z. Tar tacksam emot tips.
Jag har löst detta. Kontrollera noggrant att ni har aktiverat sektionen i området, minns inte exakt kodvalen men det är under område 1 -> sektion x J/N (ska vara J).
 
Hej
Jag får inte alltid notifikation från appen när larmet går. Är det någon annan som har samma problem?
Hur låter era notifikationer när larmet går? Om jag inte inbillar mig har jag för mig jag fick ett larmljud tidigare nu får jag på min höjd ett pling i telefonen. Har iPhone appen.
Händer väldigt ofta att personer går in genom ytterdörren(som har magnetsenor med 2min inpasseringstid) och sen inte kommer ihåg koden och då går ut igen utan synas på ngn detektor. Är det ngn felinställning tro som gör att jag inte får notis?
 
Läst om att det är en ny app på gång till Neo, någon som har koll på den?

Samt såg att DSC skulle komma med en ny produkt Iotega som verkar gå mot hemautomationshållet. Verkar ju väldigt intressant då det hade varit väldigt intressant att ha säkerheten och stabiliteten i DSC produkterna fast i ett lite modernare system. Helst skulle jag ju vilja kombinera NEO med detta men Iotega verkar styra prylarna själv och att detektorer m.m. mappas upp direkt till den enheten. Nån här inne som har lite mer koll på detta?
 
Någon i Göteborgsområdet som har en PC-LINK kabel till Neo-larmet att låna ut?
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.