Status
Tråden går ej att kommentera.
K Kojak skrev:
/.../Skulle tippa på att 1% står för 80% av kommentarerna här. Just dessa är lättkränkta då de anser att de äger och har ensamrätt på forumet. Kan man stävja dessa så får man automatiskt en trevlig och sund stämning för de övriga 99%. /.../
För kännedom har jag anmält det här inlägget, men främst pga. de delar jag valt att inte citera, inte pga. ovanstående.

Jag tror att du har rätt i fördelningen av inlägg, men analysdelen tror jag att du har helt fel i. De som skriver mycket svarar såväl nya som gamla användare, och de som i sina första inlägg skriver att de läst mycket men nu vill fråga/bidra är legio. Så jag tror att utan de få procenten flitiga skribenter skulle forumet snarare förtvina än blomstra.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
K
Självklart har jag rätt, och givetvis så gör inte moderatorerna något åt de som "äger" forumet, då de lever av dessa. Problemet är att när de skrivit så mycket så anser de att de är allvetande och anser sig kränkta när någon ifrågasätter dom. Det är vad som är grunden till den elaka jargongen, vilket jag tydligt visat i denna tråden. Vilket återigen kommer att bevisas genom nästa inlägg.
 
BirgitS
K Kojak skrev:
Komplexsymptom även känt som besserwisser
Hmm, om komplexsymptom vore en etablerad term skulle det väl finnas fler gånger på internet än de 169 träffar som Google hittar, varav en är denna, många är på tyska och de flesta andra handlar om AIDS-relaterade komplexsymptom eller om ischias.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
K Kojak skrev:
Självklart har jag rätt, och givetvis så gör inte moderatorerna något åt de som "äger" forumet, då de lever av dessa. Problemet är att när de skrivit så mycket så anser de att de är allvetande och anser sig kränkta när någon ifrågasätter dom. Det är vad som är grunden till den elaka jargongen, vilket jag tydligt visat i denna tråden. Vilket återigen kommer att bevisas genom nästa inlägg.
Jag anser mig långt ifrån allvetande och känner mig inte det minsta kränkt av vad du har skrivit.

Tillägg:
Det finns dessutom exempel på medlemmar med långt över tusen inlägg som blivit avstängda under en period.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
K
BirgitS BirgitS skrev:
Jag anser mig långt ifrån allvetande och känner mig inte det minsta kränkt av vad du har skrivit.
Perfekt du är på en mycket sund nivå. Just den attityden behövs det mer av.
 
Besserwisser: Det är ett tyskt ord ( jag är tysk moderstalande) och inget psykist syndrom. Konjaken verkar vara helt ute.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Y
520.gif
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
K Kojak skrev:
Perfekt du är på en mycket sund nivå. Just den attityden behövs det mer av.
Hur vet du att inte de andra som svarat dig inte heller anser sig allvetande och inte kränkta?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
K Kojak skrev:
Exakt det jag skrev hände, någon kunde inte bara låta det vara. Men som sagt jag är tillgänglig om det behövs professionell moderator för att varna och stänga av medlemmar.
Känns lite DDR över att ha en moderator som enbart sköter varningar och avstängningar
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
K Kojak skrev:
Självklart har jag rätt/.../
Jag tror att den här inställningen, oavsett vem den kommer ifrån är anledningen till att vissa upplever dålig stämning här.

Sen har ju vissa ofta betydligt mer rätt än andra vilket kan leda till (en i mina ögon berättigad) frustration, men ur en känslomänniskas perspektiv antar jag att även dessa framstår som i citatet ovan.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag tycker nog att det blivit trevligare attityd!

T.ex. det var en period förut då frågeställare (som trots allt blivit uppfostrade av omgivning och skola att Asbest = lungcancer) var oroliga efter diverse utförda eller planerade renoveringar ofta blev i det närmaste idiotförklarade.

Dessutom av flera, trådarna kunde likna mobbing.

Nu tar sig folk tid att förklara eller struntar i att svara i större utsträckning känns det som.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
K Kojak skrev:
Inga 10-15 inläggs personer här?
Inte 15, men under 1000 iallafall

Största anledningen att det är långtida medlemmar som svarar är för att de är vana med attityd som denna.
Vi färskisar har inte tålamodet att beblanda oss med störiga inlägg som dina.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
K
Som ni ser så resulterade detta sociala experiment i ren vuxenmobbning, vissa började skriva att de plockar fram popcorn etc. Detta experiment är mycket vanligt inom psykologin där man tar fram en persons dåliga sidor för att denne skall förstå att denne behöver ändra och inte omgivningen. Så jag ber er att ta en funderar över om ni kunnat agera bättre, och ber om ursäkt om någon tagit illa vid sig av detta experimentet. Men tyvärr var det nödvändigt för att problematiken skall komma till ytan.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
K Kojak skrev:
Som ni ser så resulterade detta sociala experiment i ren vuxenmobbning, vissa började skriva att de plockar fram popcorn etc. Detta experiment är mycket vanligt inom psykologin där man tar fram en persons dåliga sidor för att denne skall förstå att denne behöver ändra och inte omgivningen. Så jag ber er att ta en funderar över om ni kunnat agera bättre, och ber om ursäkt om någon tagit illa vid sig av detta experimentet. Men tyvärr var det nödvändigt för att problematiken skall komma till ytan.
Jag klassar det inte som "mobbing" om man får sig en snyting efter att ja kört "luften är fri" på tok för länge.
 
  • Gilla
granis70
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.