Status
Tråden går ej att kommentera.
Många okynnesanmäler inlägg bara för att dom inte delar den andres åsikt..

Tycker inte att det är vare sig tråkig jargong eller hårda toner här.

Lättkränkt var ordet..
Man måste inte läsa eller kommentera allt.
 
Hemmakatten
Hur kan du veta att många okynnesanmäler inlägg? Tror jag inte på förrän någon moderator bekräftar.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
harry73
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Tror jag inte på förrän någon moderator bekräftar.
Syna bluffen :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
O
Troll :D:p:):rofl:
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Håller inte med om att tonen är sämre. JAg har inte haft ett konto här förän för ca en vecka sedan, men jag har läst här på BH i lite mer än ett år (ok, inte så länge). Jag tycker tonen på det jag läst har varit hjälpande för det msta ibland saklig, kanske liten aning hård, debatt för emot något.

Det är inte rätt forum, tror jag, men en funktion jag saknar är att ha valet "Avbryt" om man klickat på svara. Jag höll på att råka svara på 4 olika inlägg för at jag klickat svara och sedan ångrat mig och inte gjort något. Som tur var så upptäckte jag att svaret var välldigt långt för den hade klipt in stycken från de olika som jag klickat "svara" på. Så gärna en "Avbryt" som rensar hela svarsfältet för sådana som mig. :)
 
Y
Alla forum lider att rastlösa själar som måste kommentera allt. Alla ämnen spårar ur.

Tycker det är beundransvärt att forumet inte drabbats av "har du ens googlat, det tog mig 5 sek att googla fram svaret på din fråga" inlägg vilket jag tycker är väldigt drygt.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
harry73
Det kan man säga på ett finare sätt och då får man ingen varning:)

Jag tror att jag aldig fick en varning även om jag några gånger fick ett pm och jag fick några inlägg modererad (eller är det samma sak som en varning?):thinking:
 
harry73
Ny hade jag precis bytt från besserwisser till allvetare, men nu byter jag tillbaka :

Blir det här den stora gråttråden där alla kan klaga över elaka inlägg?
:cry:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Ny hade jag precis bytt från besserwisser till allvetare, men nu byter jag tillbaka :
Blir det här den stora gråttråden där alla kan klaga över elaka inlägg?
:cry:
Nej, byt tillbaka till Allvetare, snälla!

Du är absolut ingen messerschmitt (eller heter det inte eberspächer egentligen?))
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Lättkränkt var ordet..
Man måste inte läsa eller kommentera allt.
Lättkränkt eller inte, grejen är den att man ska ha så mycket hyfs att man respekterar varandra även om man tycker olika i en sakfråga. Det går för det allra mesta att formulera sig respektfullt, och i de fall de inte går så kanske man bör fundera igenom om man ens ska uttrycka sig i den aktuella frågan. Kan man inte skriva ditt inlägg på ett vänligt sätt kanske man ska låta bli att skriva det alls. Det handlar om vanligt hyfs, inte om att ta hänsyn till lättkränkta.
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
harry73
Tack:D
Men det var jag som föreslog titeln så jag känner ett ansvar :geek:
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej, byt tillbaka till Allvetare, snälla
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

K Kojak skrev:
Jag läste psykologi ett år, har ju ingen examen eller så, men jag kan på några minuter på detta forum konstatera att många här behöver hjälp på ett mentalt plan och inte med byggråd. Märkligt nog samlas många här som uppenbarligen inte mår bra och har enorma komplexsymptom. Ex från en tråd jag startade idag om myter och skrönor: "Tack för att du talar om för mig vad jag egentligen tycker." En normal människa som känner sig träffad skrattar bara och säger något i stil "Låter som jag, men då vill jag ta död på denna myten" Men här tar man det personligt och går till attack, typisk komplexsymptom. Det finns även gott om besserwissrar, en lösning på dessa är att begränsa antalet inlägg till max 3 per dygn eller liknande då de bombar sönder forum. Ser oftast samma personer i 3-4 olika forum och samma beteende, ska svara allt och alla, råkar de ha fel så håller de sin linje stenhårt i 300 inlägg. Istället för ödmjukt förklara att de tänkte fel.
Berätta gärna hur ditt inlägg här, där du citerar mig utan att skämmas och baktalar mig å det grövsta, inte är ett exempel på just det du beskriver?

Amatörpsykolog.... :crysmile::rolleyes:
 
  • Gilla
Dalbotant och 3 till
  • Laddar…
harry73
Jag har väldigt lite problem med Anna_H. Hon är en trevlig forumdebatör som tillför forumet mycket.
Varför trampar du på hennes tår?
 
  • Gilla
hempularen och 6 till
  • Laddar…
K Kojak skrev:
Det finns även gott om besserwissrar, en lösning på dessa är att begränsa antalet inlägg till max 3 per dygn eller liknande då de bombar sönder forum.
Jag postar allt mellan noll och tiotalet inlägg per dag. När det blir många inlägg är det oftast för att försöka få fram mer information om "felet" för att eventuellt kunna hjälpa eller så är det för att komma med olika förslag på lösningar mm.

Edit: Så frågan är skulle max antal inlägg gälla alla eller bara vissa? Vem/vilka ska bestämma vem/vilka som får begränsat antal inlägg?
 
[Det finns även gott om besserwissrar, en lösning på dessa är att begränsa antalet inlägg till max 3 per dygn eller liknande då de bombar sönder forum. /QUOTE]

"Sten i glashus" där. Du som skrev det jag citerar ovan postade själv 10 gånger under ett och samma dygn i veckan som gick.

Det tycker jag du ska kunna fortsätta med! :)

Att generellt begränsa antalet postningen per dygn är ju bara dumt. Behöver det begränsas för enskilda skribenter så är det ju just det som moderering och redax är till för. Själv postar jag inget alls långa perioder och lite oftare i bland.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.