Upp och ner?
 
  • Gilla
Villa-Malmö
  • Laddar…
V viblo skrev:
Upp och ner?
Kompressorn tycker nog inte om det :) Så troligen får du då ett nytt skåp av hyresvärden.

Har aldrig testat det själv dock.
 
Man kan väl inte vända upp och ner på skåpet, vad menas egentligen?
 
Y
Det var om du ville skapa ett totalhaveri och på så sätt tvinga din hyresvärd att troligen köpa ett nytt istället för att reparera.
När man köpt nytt kylskåp så står det i manualen att ifall man körde hem den liggandes, så måste den stå upp en stund innan man sätter på strömmen så "smörjmedlet" hinner hamna rätt igen. Ungefär.
Vänder du då upp å ner och medans den igång borde det ju teoretiskt vara än mer förödande, hehe.

Ifall du bor i hus och det är ditt egna kylskåp så är det alltså inte till din fördel.
Köp ny temperaturgivare, dra ut skåpet, lossa sladden till givaren, sätt dit den nya, ställ tillbaka skåpet och få det bra igen.
 
Redigerat:
Du kan glädja dig med tanken på att du vid avflytt från den lägenheten kommer få betala för ett nytt skåp minus åldersavdrag. Att tänka fel händer alla ibland men det skåpet är förstört. Lycka till med allt i livet framöver
 
I Martenw skrev:
Du kan glädja dig med tanken på att du vid avflytt från den lägenheten kommer få betala för ett nytt skåp minus åldersavdrag. Att tänka fel händer alla ibland men det skåpet är förstört. Lycka till med allt i livet framöver
Jag vet att det är mitt fel men jag fick inte lära mig hantera ett kök när jag bodde hemma.
 
Y Yrrol skrev:
Det var om du ville skapa ett totalhaveri och på så sätt tvinga din hyresvärd att troligen köpa ett nytt istället för att reparera.
När man köpt nytt kylskåp så står det i manualen att ifall man körde hem den liggandes, så måste den stå upp en stund innan man sätter på strömmen så "smörjmedlet" hinner hamna rätt igen. Ungefär.
Vänder du då upp å ner och medans den igång borde det ju teoretiskt vara än mer förödande, hehe.

Ifall du bor i hus och det är ditt egna kylskåp så är det alltså inte till din fördel.
Köp ny temperaturgivare, dra ut skåpet, lossa sladden till givaren, sätt dit den nya, ställ tillbaka skåpet och få det bra igen.
Tack så mycket!
 
Hej igen! Jag måste fråga, är det inte lite riskabelt att vända upp och ner på skåpet? Har inte köpt en ny sensor än men ska göra det, nu står rattarna såhär och termometern visar två grader:
 
  • Kylskåpskontroller med ratt inställd mellan Max och Min och en tänd grön indikatorlampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kylskåpsinställningar med en ratt mellan Max och Min och en tänd grön indikatorlampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termometer inuti ett kylskåp som visar cirka två grader Celsius, suddig bakgrund av kylens inre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y
Somsagt, termometern ska stå i ett glas vatten.


Att någon skojade om att ställa den upp och ned, är ju om du har en hyresvärd.
Om du har en hyresvärd, så köper denna hellre en ny sensor och monterar denna, än ett helt nytt skåp. Så felanmäl det istället. Har du ingen hyresvärd, och hoppas på garanti vid haveri så tror jag skåpet är för gammalt.
 
A
2 grader??
ser ut som 7 grader!
 
Du har 7 grader inte 2 det längsta strecket är 0 grader.
 
A
dvs helt korrekt temperatur
 
electroluxaren skrev:
dvs helt korrekt temperatur
Ja, nu är allt i sin ordning. :)

Tack alla för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.