men...................................? ::)
 
Brodén skrev:
men...................................? ::)
Hehe, nä, jag menade inte så.
Dock kan ju upp/ned farten vara lite lurig men det löser säkert anläggarna.



 
Vi har skickat intresseanmälan till Janne Böklöv för att se om han är intresserad av att komma och inväga "nedfarten" till jul!! ;D ;D

Nej vars, har ju haft en del "problem" med grannens väg så det var skönast att rå om sig själv med en egen väg. Killen från GIS-enheten som mätte ut huset igår körde ned utan problem och parkerade nere på uppställningplatsen framför huset och då är inte vägen och utfyllningen riktigt klara ännu. Troligen så blir det en uppställningplats på en platå uppe vid vändplatsen och en carport nere vid huset. Får se om det går att lösa utan stödmur. ::)
 
Jaha....nu har vi snart bott en månad....allt kanon, har bara lite småproblem här och var som fixas till efter hand. T ex takavvattningen men det är på gång att lösa sig. Taket är lite knepigt eftersom det är helt platt och entrén ställer till det. Sån't här märker man bara när det regnar och vattnet rinner utanför hängrännan.

Annars skall markarbetet med trädgårdsgångar börja nästa vecka :)

Hur går det för er andra då?
 
Ptja, mitt lilla bygge fortskrider väl som plan ungefär. Snickarn som jag har för att resa stomme och fixa taket planerar att vara klar under nästa vecka, så jag ska börja sätta panel och bygga mig en ny altan nu. Sedan återstår ju allt invändigt men det har jag ju hela sommarn på mig att göra..;)
 
Så här ser det ut på våran tomt för tillfället! Gjutning av bottenplattan på onsdag. Åkte en sväng förbi Carlsson_på_taket. Såg inte en skymt av någon hus där ännu! ;D

Det blir ett nybygge till inom kort snart på vår väg. Det visade sig att de som sålde den gula enplanaren längst ut mot G landsvägen styckade tomten innan de sålde. Och den tomten är röjd precis i dagarna. Känns kul att veta att vi inte blir de enda nya huset på gatan! :)
 
  • grundarbeten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket grus blir det! Va kul att det rullar på för er....snart står det ett hus där!
Resan kan börja! Lycka till!

PS Jag kanske kommer dit med en stövel och hjälper till att göra walk of fame märken! ;)DS
 
För oss rullar det på för fullt också. Avstyckningen är snart klar, bygglovet inlämnat och diskuterat med bygglovsingenjören och slutbeställningen färdig.

Vi ska börja göra väg nu snart om någon vecka och sen börja titta på grävningen för grund, VA, el och tele.

Brodén:
Det var Trivselhus som köpte tomten ovanför dig vid det gula huset. Jag var och tittade på den också men tyckte inte den var så bra. Men jag vet vem som köpte den och ska bygga, träffade dom på Trivselhus kontor....... så du får ett fint Trivselhus på gatan snart:)

Calle:
Är ni nöjda med HTH köket än så länge? För oss lutar det nog åt HTH. Grattis igen till huset, det ser riktigt snyggt ut.

 
Douglas:
Är lite nyfiken på våra blivande grannar, så jag undrar bara om du vet i fall det är en barnfamilj eller ej?? Vore ju trevligt med några yngre på gatan!! Om du vill kan du ju skicka ett PM.
Kul att det rullar på för er också. Alltid roligt när det börjar hända saker.

Hos oss har Björnligan varit och tagit bort allt ris under dagen. Fruktansvärt skönt att bli av med allt!!
Och som sagt, på onsdag blir det gjutning! :)
 
Douglas skrev:
Calle:
Är ni nöjda med HTH köket än så länge? För oss lutar det nog åt HTH. Grattis igen till huset, det ser riktigt snyggt ut.
Jajamensan! Känns kanon faktiskt.
 
Brodén, de som skall bygga på G:la landsv 33 är lite äldre, dvs ej en barnfamilj...
 
Ja ja, man kan ju inte få allt! Huvudsaken är att vi får in lite nytt blod och tänkande på gatan!! :)
 
Ja Brodén, stämmer det Martin_p skriver. Par ca 50 - 60 år. Han jobbar på Miljö och Hälsa kontoret på Kommun.... :cool: kan vara bra för framtiden kanske..............

Jaha idag var det gjutning för dig alltså. Hoppas allt går som det ska då.

Vi bestämde oss för att flytta upp vårt hus lite på tomten och spränga lite. Ska träffa sprängaren nästa vecka och förhoppningsvis spränga bort allt innan semestern. Sen ska vi hyra en grävare och börja med väg, det är närmaste projektet.

Hur går det med hemsida förresten Brodén?........ ;) Kul att se lite bilder hur det går för er där uppe.........
 
Jodå, idag producerades en ryktande het spegelblank bottenplatta i Övfre Svärtinge!  :) Fantastiskt hur slät de lyckas få plattan direkt! Hoppas bara att grannens katt håller sig borta!!  ;D ;D Nu ska plattan härda till på måndag då de börjar mura upp soutterrängplanet 2,6 m. Sedan ska mellanbjälklaget gjutas.

Angående hemsidan så får jag väl ta till ordspråket "Skomakarens barn har oftast de trasigaste skorna!"  ;) Har varit alldeles för mycket att göra för att hinna sätta ihop något skapligt. Vill ju att Vallsjöhus åtminstone ska få en hyfsad hemsida om ett av sina byggen. Synd om Trivselhus ska fylla upp hela internet med sina hus!!  ;)

Såg att ni valde puts på huset Douglas till slut. Det ser ut att bli kanon på ritningen på er hemsida. Säg till när ni börjar bygga så vi kan svänga förbi och hälsa på! Vi bor ju bara 5 min därifrån (Vilbergen) just nu!
 
  • husgrund.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är du i gång på allvar - visst känns det kul :D....men vi saknar hemsidan. Har uppdaterat vår- håller som bäst på med trädgården!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.