Har idag ett fönster med mått (avser hålet) 197cm x 88 cm.

Har svårt att hitta nån typ av solskydd, persienner eller plissegardiner iom att handtaget sitter på ovansidan. Det måste dessutom sitta på själva fönsterbåge iom att öppningen är ganska litet och fönstret tiltas inåt.

Nån som har idéer på en tillverkare som kan lösa det eller kanske tom nån bild på hur ni har löst det?

Bild på fönstret bifogat.


Tack för hjälpen!
 
  • Stort fönster med handtag på ovansidan i rum, reflektion av fotograf syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har plissegardiner i de flesta fönster som monteras i fönsterbågen. I kanterna sitter en L-profil som håller gardinen på plats när fönstret lutas vid öppning. Våra fönster öppnas utåt i nederkant och även på altandörrarna hjälper profilen till att hålla gardinen på plats. Jag tycker detta fungerar utmärkt, försöker visa med en bild, altandörren till höger.

Plissegardiner monterade i fönsterbåge med L-profiler i kanterna nära altandörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Våra är inköpta på Rullux i Lund.
 
Tack för ditt svar. Har ni något fönster i ungefär samma bredd, 180 cm eller större? Många kan inte göra så brett.
 
Tänkte inte på bredden där, våra fönster där vi har plisseer nog max 100 cm. Men du kan ju alltid fråga om det går att göra och isåfall hur pass bra det fungerar. Det bästa förslaget jag har är annars att presentera problemet för möjliga leverantörer och höra om de kan föreslå något.
 
jac jac skrev:
Vi har plissegardiner i de flesta fönster som monteras i fönsterbågen. I kanterna sitter en L-profil som håller gardinen på plats när fönstret lutas vid öppning. Våra fönster öppnas utåt i nederkant och även på altandörrarna hjälper profilen till att hålla gardinen på plats. Jag tycker detta fungerar utmärkt, försöker visa med en bild, altandörren till höger.

Våra är inköpta på Rullux i Lund.
Får man fråga vad ni gav för era gardiner per styck, ungefär?
 
Fråga går bra men jag har tyvärr inget svar. :)
Det finns säkert en faktura någonstans men vi beställde dessa i samband med en stor ombyggnad och det var väldigt många stora fakturor i samband med detta så jag kommer inte ihåg några detaljsummor. Just då så var detta en väldigt liten detalj i sammanhanget. Men jag antar att precis som allt annat så var även dessa ganska dyra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.