Det vore toppen om et bortmodererat inlägg fortfarande syns i tråden, fast med borttagen text. Detta för att det ibland blir riktigt, riktigt konstigt i diskussionen när det försvinner inlägg mitt i, utan att man vet om det.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
BirgitS
Är inte det lite av att hänga ut dem som har misskött sig?
 
harry73
Det skullei alla fall vara trevligt att själv veta vilket av dina inlägg tas bort + anledning
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är inte det lite av att hänga ut dem som har misskött sig?
Man behöver inte ha kvar namn och avatar på personen, det räcker med ett minimalt fält med texten "Inlägg borttaget av moderator".

Tanken är inte att sätta dit eller peka ut någon, utan att diskussionen ska bli tydligare att läsa. Hamnade precis i en tråd där en person ser ut att argumentera med sig själv, eftersom det tagits bort inlägg.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Då förstår jag och håller med (y)
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Ibland kan det vara hela sidor med inlägg som måste raderas. Vi försöker skriva i tråden där inlägg har raderats, så att det ska synas.

Nu med den här nya progamvaran så får den blir utsatt för en moderering dessutom ett meddelande om det.

Men jag ska kolla om det finns som tillval i nya programvaran.
 
harry73
För att ge ett exempel:
Jag fick ett meddelande borttagen i en hetsig tråd och undrade lite vad det var som jag sa fel, men sen kom jag på att hade ett inlägg med en jättestor smiley som försvan. Resten av mina inlägg fanns kvar tror jag.
Ingen kommentar på den modereringen i sig, men det tog en stund innan jag fattade vad ni modererade.
Smileyn syns för övrigt fortfarande i trådlistan under senaste :)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ibland kan det vara hela sidor med inlägg som måste raderas. Vi försöker skriva i tråden där inlägg har raderats, så att det ska synas.

Nu med den här nya progamvaran så får den blir utsatt för en moderering dessutom ett meddelande om det.

Men jag ska kolla om det finns som tillval i nya programvaran.
Christian säger att det inte finns och det tar ganska lång tid att bygga en sådan funktion.
 
Korvgubbe
Det var synd, då det är ett bra sätt att dels behålla trådarna "läsbara", och dels ger det en möjlighet att vara tydliga med var nivån ligger; "Inlägget raderat då det strider mot regel § Si&Så", helt enkelt. Det systemet används på en del andra forum jag besöker och fungerar i mitt tycke bra, för om man vet vilken regel som har brutits kan man oftast luska ut var gränsen går genom att läsa de föregående inläggen som fick vara kvar. Dit men inte längre, ungefär.

Att det behövs rensas bort flera sidor i stöten tyder ju enbart på att modereringen kommer på tok försent. Om det sedan beror på att det är för få moderatorer, för inaktiva moderatorer eller att vi användare är för dåliga på att rapportera inlägg i tid låter jag vara osagt, men det är en viktig fråga för er att jobba med.
 
Kan du tipsa om ett forum som har det så? Det skulle vara intressant att se.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
hsd
Givetvis ska bortmodererade inlägg avlägsnas (tycker jag)
 
hsd hsd skrev:
Givetvis ska bortmodererade inlägg avlägsnas (tycker jag)
Ja det tycker jag också. OM man gör så som i exemplet jag lade in (jag kan köpa argumentet om att det ibland kan vara bra att visa att det funnits fler inlägg) så ser jag ingen anledning till att visa vem som skrivit det borttagna inlägget.
 
Ja, som jag skrev tidigare är inte syftet att hänga ut någon för att de fått sitt inlägg raderat, utan enbart för att göra trådarna mer begripliga när det försvinner inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.