Hej, jag har försökt söka i detta forum men jag hittar inte riktigt svaret. Avser ansluta denna siren/blixtljus till SPC 4320. Enheten ska enligt uppgift dra 900MA:

1. Jag tänkte inte driva den med batteri (ska sitta i takfot- högt upp)
2. Kan jag använda reläutgången på 1A ?
3. Kan jag använda 12V matningen i CA för att driva den ?

Hälsn Lars
 
RilleRock
L limrell skrev:
Hej, jag har försökt söka i detta forum men jag hittar inte riktigt svaret. Avser ansluta denna siren/blixtljus till SPC 4320. Enheten ska enligt uppgift dra 900MA:

1. Jag tänkte inte driva den med batteri (ska sitta i takfot- högt upp)
2. Kan jag använda reläutgången på 1A ?
3. Kan jag använda 12V matningen i CA för att driva den ?

Hälsn Lars
2. Ja.
3. Nej.
Aux på 4320 är specad till 750mA.
 
Ok, tack för svar. Eftersom jag inte avser använda batteri i sirenen verkar det vara ett felköp från min sida. Jag kan ju använda enbart blixtljuset , drar 100 mA

/Lars
 
D
Enklast är väl bara att du stoppar ett batteri i den, samt installerar en vanlig siren på vinden/öppning mot takfot så har du hängsle och livrem.
 
Ok, tack för alla förslag !
 
RilleRock
Vill man ha en robust utesiren utan batteri kan man sätta SIR300 men man måste klippa bygeln så drar den bara 350mA jäntemot 900mA default.
 
Hej, det blev så att jag kopplade blixtljuset (i TL-30x) till OP6 och en annan separat siren till vanligtEXT siren. Fungerade bra i installatörsläget och testfunktionen. När jag sedan gick ur installationsläget så blev det X-buss komm.avbrott (enligt loggen) och MAP har tappat kontakten med CA. MAP lyser med endast information om version mm, inga knappar aktiva. Det är en 52x. Gjorde mjuk återställning men MAP har ej kontakt med CA. Har kopplat bort EXT siren och blixtljuset på OP6. Jag vet att det är svårt att svara men har någon ett förslag vad jag kan göra härnäst ? Jag har kollat att alla andra kablar sitter på plats.
Hälsn Lars
 
Redigerat:
Felet hittat, glappkontakt Skruvplint x-buss mot kretskort. Någon lödning måste ha släppt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.