S
Chrissofsweden skrev:
En vis man skrev en gång till mig;


"Det gör jag inte."


;)
Var det inte han som byggde sin egen sarkofag?
 
Jag är så trött.

Jag är så in i h-vete trött.

En liten före bild.
Tomt rum med nytapetserade väggar och osmyckade golv före taklistar och lister installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en från rivningen.
Rum under renovering med träpanel på väggar och rivningsavfall på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter gårdagens/morgonens städning så drog vi vid 10:00 igång med tapetseringen. Helt okej mönsterpassning att tapetsera.
Person monterar vita taklister i rum med halvt tapetserade väggar och golvskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här hade nog klockan hunnit att bli närmare 14:30 vill jag minnas.
Person tapetserar vägg med blommönstrad tapet, arbetsmaterial och verktyg syns på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det gick åt skapligt med tankeverksamhet till taklisterna. Vi fick upp dom men en fackman skulle nog få backning :)
Tapetsering pågår i ett rum, verktyg och material synliga, taklister monterade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När klockan slagit 17:30 blev det fortsatt solojobb med foder och lister. Så sjukt glad att jag fick hjälp just idag med tapetsering och taklister.
Person som tapetserar ett rum med mönstrad tapet och vita väggpaneler, verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


De övriga listerna tog några timmar trots allt. Men då var det middag på det och lite mys i soffan också.
Person tapetserar ett rum med verktyg och utrustning för hemrenovering i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någonstans här börjar hoppet återvända :)
Person tapetserar i ett rum med mönstrad tapet och vit bröstpanel, stegar och renoveringsbråte syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här började jag känna.. känslor.
Person tapetserar ett rum med mönstrad tapet och vita panelväggar, taklister syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättning följer...
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Här höll jag på att gråta av lättnad över att vara klar. Lite småpill kvar med en fönsterbräda, element och ett draperi. Men Det är fullt klart att flytta in Elinas grejer i.
Glatt barn springer i ett nyligen renoverat rum med tapetserade väggar och vit panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyligen renoverat rum med trägolv, väggpanel och tapeter redo för möblering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nyrenoverat rum med vita paneler, tapet med rosa blommönster och en stängd vit dörr, klart för inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg med bröstpanel och tapet, nyrenoverat rum nästan klart för inflyttning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästan färdigrenoverat rum med vit panel och tapet med blommönster, tomma väggar redo för inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på nyligen installerad vit fönsterbräda ovanför grått golv, med reflektion av ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum med parkettgolv, panelvägg och blommig tapet redo för inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Nej, man kanske skulle börja gräva på uteplatsen nu? :)
 
  • Gilla
jogidlöf och 23 till
  • Laddar…
S
Härligt!
Gillar att du blev så glad att du blev 30 år yngre. :)

Att gräva kräver inte så mycket hjärnkapacitet. Bara kötta på ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Kanonfint! Förstår att lilltjejen blev lycklig!

Gå och lägg dig nu! ;)
 
Superfint!
Chilla ett tag nu :cool:
 
  • Gilla
David Fogsvans och 1 till
  • Laddar…
Ja, nu har jag haft det bra i ett par dagar. Ätit massor av glass, städat och fixat lite. Idag kunde båda tjejerna flytta in i sovrummet och vi kan äntligen få sova själva med nykomlingen :)

Nu ska det bli väldigt roligt att bara greja med det jag känner för i det tempo som passar mig. Nu film + glass (y)
Trädgård med vita utemöbler och kommande projektområde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Och tack för dom vänliga orden :)
 
Jättefint och bra jobbat! (y)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Ja, fy fasiken vad tid det tar ibland.. 2016-04-20 drog vi igång det här husprojektet med rivstart i badrummet. Följande är den första renoveringsbilden som togs och sedan fick jag mig en bassning från Thomas_Blekinge.

Bara det inte blir en sådan själv-uppvisande tråd a la Facebook "titta vad jag gör nu"
Person med skyddsmask tar selfie i badrum med ljusblå kakel innan renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Självklart tog jag direkt emot kritiken och höll med. Sedan dess har det inte blivit många selfies :crysmile:


Vi hade som ambition att riva ut badrummet lite snabbt (jo, hejdu..) och få det renoverat innan juni 2016 då vi hade som plan att flytta in. Att bo i ett hus utan badrum med småbarn känns mindre smart då stressen att hitta någon tilltog.

Här har vi mäklarbilderna på badrummet innan rivning.
Ett gammalt badrum med blå kakel halvvägs upp på väggarna, vit toalett och handfat, samt stycke av ett badkars kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Före renovering, ett badrum från -64 med vita kakelväggar, mörkt trägolv och dusch hörna, speglande en tidstypisk stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Då badrummet är från -64 och ombyggt lite grann i slutet av 80-talet så skickade jag iväg lite fix och fog på asbesttest. Såklart innehöll det asbest och jag ringde Void som slipade bort allt kakel och fix. Det tog en dag för dom att göra inkl. ventilering och kostade 9500kr ink. moms vilket jag tycker är helt okej.
Renoveringsfas i badrum med borttaget kakel och synlig masonitvägg samt provisorisk duschslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lågupplöst bild av ett påbörjat badrumsrivningsprojekt med synliga vägg- och golvavsnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Rivningen tog väldigt väldigt lång tid.. Dels var väggarna klädda med masonit liksom i golv och tak. Masonit spikade man med exakt 6cm mellanrum i alla led. Sedan var det råspont bakom det som var spikad i noten. Det var så förbannat slitsamt.
Badrum under renovering med träväggar, synliga rör och avslitet tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivningsfas i badrum med träväggar, synliga rörinstallationer och röd golvmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivningsfas av badrum med spikad masonit på vägg, trasigt golv och röda plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Två kollegor hade anlitat en lokal far och son firma som var riktigt bra. Tyvärr var väntetiden upp emot 10 månader så vi valde ändå att skriva upp oss på listan. Trots detta behövde vi ett badrum med tanke på barnen. Så vi hade hit bland annat Hembad som tittade på badrummet under rivningsprocessen. Dom (två säljare i fina kläder i en Volvo V60) var väldigt raka och ärliga med att våra 4kvm inte skulle kunna kosta mindre än 250'000 kr. Möjligtvis om vi valde plastmatta, valde bort lyxprodukter som downlights mm.. Då kanske vi kunde komma under. Vi var tydliga med att vi köper inredning själva. Oavsett så var vi raka och ärliga och bad dem gå därifrån. En annan firma kom förbi och tyckte 250'000 lät hiskeligt dyrt och lovade att göra det billigare. Efter X-antal påminnelser om att vi gärna tog emot en offert så tackade vi för oss och önskade dom lycka till. Sen försökte vi med en tredje firma lät lovande och vi bokade tid för att visa upp våra planer. Då bodde vi ännu inte i badrummet så jag släpade med mig ett sjukt barn till huset som saknade värmekälla. 60 minuter efter utsatt tid hörde han av sig och var då 45min bort. Tydligen hade det en kran droppat som han vill få överstökat. Jag tackade för visat intresse.

Så vi satte in en sån här i källaren, köpte tofflor åt alla och väntade glatt i ca 10 månader.
Bild på renoveringsbehovet badrum med hörndusch innan rivstart, daterad 2016-04-20.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Under tiden kunde jag riva lite pö om pö. Det blev en del sidorivning och annat bygge då jag ville ha nytt vatten och avlopp till badrummet. Hur jag gick tillväga med vattnet finns återberättat tidigare i tråden :)
Renoveringsarbete med nya avloppsrör och golvbjälkar synliga i ett uppbrutet golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tillbaka till rivningen som pågick in i det sista. Jag blev klar med det sista 30 minuter innan han som skulle bygga badrummet dök upp.
Renoveringsfas av badrum med rivna väggar, träspån och synliga rör, före ny installation.
Rivningsarbete i badrum med röda skivor på golvet, spillror, och en eldriven såg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träbeklädda väggar och golv med rivningsmaterial, arbetslampa och borr i ett halvfärdigt renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivstart av badrumsrenovering med öppet golv och synliga rörledningar, verktyg och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var faktiskt lättast att bara slå sönder gjutjärnsrören med en hammare. Ett par riktade slag vid varje skarv så var det "bara" att städa ihop sen.
Rivet badrumsgolv med exponerade avloppsrör och träbjälkar under renoveringsprocessen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivningsfas av ett badrum, visande nakna träväggar utan kakel och en hög med rivet material.
Rivet badrumsgolv med träbjälkar och rör synliga, verktyg och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Sen började återuppbyggnaden sista veckan i januari. 07:30 hade han lovat att dyka upp och 07:29:55 lyste två framlysen upp vår uppfart. Punktlighet, det älskar jag! Efter det är allt ett töcken.. det bara rasslade till! Enda gången han stod still var han mätte rätt. Annars hade han nära nog tempo som en löpare när han for upp och ner. Första dagen drogs vattnet, planerades och golvet riktades.
Renoveringsprojekt av badrum med synliga nyinstallerade avloppsrör och delvis upprivet golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivningsfas i badrum med exponerade rör, avloppsinstallation och verktyg på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av avlopp och rörinfrastruktur i en pågående badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättning följer om ca 20min när inlägget är klart.
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Dag två vill jag minnas att dom redan varslat om att inte dyka upp. Arbetsdag två var elektrikern på besök och dom öste på i samma tempo. Detta är alltså vad dom åstadkom dag två..! Väggarna är riktade och spikraka.

Renovering dag 2: elektriska installationer med synliga ledningar och dosor i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt dag två med riktade väggar och synlig elektrikinstallation i ett pågående arbetsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En inre hörna av ett rum under renovering, med raka väggskivor, en sopskyffel och ett mätinstrument på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Riktade och spikraka gipsskivor på vägg med fönster och verktyg på golvet i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av gipsskivor på vägg i byggprojekt, verktyg och byggmaterial syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Riktad vägg med framdragna elledningar och installationsrör i pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggda riktade och spikraka väggar med synlig elektrikerarbete och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsrum med riktningsklara väggar och synliga gipsskivor, städmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Arbetsdag 3 innebar den sista gipsningen, eldragningen, innertak och golvet primat.
Nybyggd hörna med riktade väggar, gipstak och synliga elledningar och spiklinjer under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringssteg i ett rum med gipsväggar, synliga elkablar och takinfällningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En öppen vägg med isolering, gipsskivor och elektrikerarbeten, inklusive uttag och ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörn av ett rum under renovering med riktade väggar och osatt golv där elinstallationer pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





Arbetsdag 4 inföll efter helgen. Det var nog så att dom började en tisdag när jag tänker efter. Den här dagen ägnades åt flytspackling. Med facit i hand har vi ruggigt bra fall i duschdelen. Inbakat är såklart golvvärme också :)
Renoverat rum med nylagda gipsväggar och synligt rörarbete ur vägg, golv med nytt spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat badrumsgolv med flytspackel och förberedda installationer för el och avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Arbetsdag 5 var det dags för tätskikt och innerdörren.

Elrör och VVS-installationer som sticker ut ur en nyligen gipsad och riktad vägg under en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flytspackling för golvvärme med korrekt fall i duschområdet och synlig golvvärmerör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golv under konstruktion med nyligen applicerat primerskikt, elektrisk kabelrör och avloppsrör kopplat till en golvbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvvärme med infälld cirkelformad avloppsränna på ett blått tätskikt, förberedelse för flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rörutskott genom riktad och spikrak vägg förberedd för elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flytspackel och golvvärme rör under arbetsprocess, gott fall i duschdel skapas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättning följer även på dag 5 inom några minuter..
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
Fortsättning på arbetsdag 5 med tre bilder till på tätskiktet.
Tätskikt med två utstickande skruvar på ett hörn under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit tätskiktsmålning i hörn av ett rum med synlig vävtätskikt och spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Genomföring med kablar genom en blå tätskiktsmembranvägg under en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Arbetsdag 6 är kaklingsdag! Alltså kaklingen.. det gick undan och det är banne mig genomtänkt och spikrakt. Det finns inte en enda platta som sitter på olika djup som den bredvid.
Vit kaklad vägg med spikraka linjer och synliga rörstammar, matt utseende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörn av badrum under renovering med applicerat tätskikt och nyinstallerat vitt kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerat vitt kakel på vägg i badrum, spikrakt och jämnt, med synliga rör och tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit kaklad vägg med spikraka fogar och en sitthylla, vit aluminiumlist i hörn, omgiven av elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spikrakt lagda vita kakelplattor med enhetliga fogar och vit aluminiumlist i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Arbetsdag 7 fortsätter i samma anda :) Den här gången har väggen och sitthyllan fått sig kakel också samt resten. Alla utåtgående hörn fick en vit aluminiumlist. Dag 7 är en onsdag.
Spikrakt lagt vitt kakel på vägg och sitthylla under renovering, utan synlig fix och före fogning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytillagd väggkakel i hörn med spikraka linjer och utstickande rörledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vägg med vit kakel och spikraka fogar som visar detaljerad och noggrann kakelläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad vit kakelvägg med spikrak fogning och sitthylla med aluminiumlist i ett badrum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av vita kakelplattor på vägg i hörndusch, med spikrak placering och vita aluminiumlister i hörnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Arbetsdag nummer 8 infaller efter att fixet och framförallt flytspacklingen fått torka lite över helgen :) Dag 8 innehöll fogning samt läggning av klinkers. Klinkersen är mer matt i verkligheten och uppfattas inte alls med samma kontrast som på bilderna. Bilderna ger ett ganska rörigt intryck medan det är väldigt milt i verkligheten. Vad gäller kaklets fog så var jag och min sambo inte helt överens. Snyggt ja, praktiskt nej. Hon vann :) Kaklet är matt. Klinkersen köpte vi på Interkakel som är deras egna. Tror vi gav 399 kr/kvm. Sjukt nöjda över det valet och att inte välja äkta marockanskt.

Vägg med vita kakelplattor lagda spikrakt och utan djupskillnader, skarvar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat badrum med vita väggkakel och mönstrade matta klinkers, installationer för vatten ej färdigställda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mattkaklat golv med symmetriskt, dekorativt mönster i grått och vitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerat vitt kakel på vägg med synlig vit aluminiumlist i hörn, bredvid ofärdig vägg och mönstrad klinker på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vitt kakel på vägg i hörn med sitthylla, spikrakt och enhetligt monterat med tydliga linjer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hörndusch med mönstrade matta klinkerplattor och vita kakelväggar, avloppet synligt i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättning följer om några minuter..
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Arbetsdag nummer 9 måste ha varit fogning av golvet men detta återfinns ej på bild.

Arbetsdag 10 är installationsdag!
Renoverat badrum med vit handfat, guld kran och armaturer, spegel, och synlig dusch bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverad duschhörna med vita kakelväggar, guldiga duschdetaljer och blått mönstrat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vitmålad träpaneltak med inbyggd spotlights och brandvarnare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Arbetsdag 11
Fick vi fönstret utbytt som blev lite försenat pga leverantören. Salningen målade vi själva. Det var fort gjort för dom och även det sista som gjordes i badrummet av dom! :)
Nytt utbytt fönster i badrum med vita kaklade väggar och utsikt till snötäckta träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen tog vi vid lite grann med uppsättning av krokar och toarullehållare. Detta ville vi göra själv för att i lugn och ro bestämma position. Sen bytte vi även bottenventilen i handfatet vilket inte passade vattenlåset som var tilltänkt. Miss av oss men jag valde att ordna det själv då jag varit lite otydlig mot rörmokaren. Med facit i hand så håller det fint :)
Barn står på nytt badrumsgolv bland verktyg och installationsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett vitt vattenlås bredvid en Dremel roterande verktyg på ett mönstrat underlag, med synliga arbetsjusteringar på röret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person målar karmen runt ett nyligen installerat fönster som är maskerat med blå tejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gyllene toalettpappershållare med en rulle papper, monterad på en vit kakelvägg, med en rosa laserlinje för noggrann positionering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat badrum med laserkors för installation, borrskruvdragare på fönsterbräda och verktyg på handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två guldiga krokar monterade på en vit kakelvägg, en del i ett diy-projekt i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade guldhanddukskrokar på vitt kakel med självnivellerande laserlinjer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsättning följer om några minuter :cool:
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Fy vad glad man blir när man ser hantverkare som både är snabba och duktiga!
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Oj, det här tog lite tid :crysmile: Att skriva inlägget alltså!

Men nu är det färdigt och vi har använt det i några månader. Vi är så sjukt nöjda med utförandet, val av material och helheten!

Modern duschhörna med vita kakelväggar, mässingsdetaljer och mönstrat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat badrum med vit inredning, mässingsdetaljer från Tapwell, och vägg från Duschbyggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Toaletten är en Ifö Spira utan spolkant. Alltid kristallblått vatten om man inte dubbelspolar, då blir det bara lite ljusblått.

Renoverat badrum med Ifö Spira toalett utan spolkant, mässingsdetaljer och mönstrat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ifö Spira toalett utan spolkant med kristallblått vatten och mönstrade golvplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand som håller en förpackning med Fresh WC-sticks framför en Ifö Spira-toalett med öppen spolknapp och blått vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mässingsdetalj på handdukstork i badrum med vita kakelväggar och gråa rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vi valde att köra på mässing från Tapwell vad gäller vatten. Väggen är från Duschbyggarna och handdukstorken från Nordhem. Lampan är nått märke :p Av tidigare erfarenhet är vi nöjda med Tapwell men såklart är mässing sjukt svårt att sköta. Bilderna är tagna idag och dom glänser inte för alltid så att säga :) Men det gör oss inget. Vi upplever det mer som patina!
Mässingshanddukshållare med patina på vit kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mässingsdetalj för dusch från Tapwell monterad på vit kaklad vägg, visar vattenreglage och patina.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mässingshandtag och duschstång mot vita kakelväggar som börjar uppvisa patina.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mässingduschhuvud i taket med synlig patina mot en bakgrund av vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bottenventilen i mässing också.. dyr detalj.
Badrum med mässingskranar och vit handfat, vit kaklad vägg och mässingsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mässingslampa med tre glödlampor på vit kakelvägg i badrum, avspeglar ägarens nöjda val av material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Fortsättning följer...
 
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.