Det ser kanon ut...jag lovar....gråa pannor, svarta steg...helt naturligt....finns ju inte så många färger att välja på....du får gärna titta förbi någon dag, säg bara till målarna att du skall titta på skorstenen så löser det sig!

/Calle
 
Huset sattes ut igår! Skapligt "pluttigt" det ser ut med pinnarna i marken. Känns som storleken på en mindre kollonistuga ungefär!!

Calle: Svängde förbi ditt hus igår och såg i o f bara skorstenen men jag tar ditt ord för att det ser bra ut!

 
Utsättningen ser betydligt mindre ut än slutresultatet....jag trodde aldrig vi skulle få plats när pinnarna kom i november men nu känns det mycket luftigt.

Rummen blir stora först när väggarna kommer upp....

Jag beställde skorsten och kamin separat från Eldabutiken i Åby. De har skött sig bra. Trivselhus hade bara Contura kaminer och jag ville ha lite att välja på.

Det blev 100% tätt vid rökprov så det känns bra! Glöm inte kolla om stegen till skorsten samt extra husstege ingår i huspriset, det skall det göra.

/C
 
Bilder till Brodén finns upplagda....nästan färdigmålat! Nu väntar trädgårdsarbetet!
 
Vällkommen tillbaka till forumet Calle och tack för bilderna. Konstigt nog så fungerar de nya bilderna på min hemmadator!  :-/

Vi har byggstart imorgon. Var ute med Micke idag på tomten och planerade nya vägen ned på tomten. (som tyvärr blev ganska dyrt) Men, men kvalitet kostar och det är ju inte varje dag man bygger en väg så det är väl lika bra att göra det rätt från början. Tyvärr åker jag till Ö-vik imorgon och kommer inte hem förrens på fredag så jag missar ju halva processen känns det som! :(  

Min granne (med vägen) är på semester en vecka och kommer inte hem förrens på lördag. Undrar vad han kommer att säga?? ;D ;D :D
 
Har bara varit borta ett tag....huset tar rätt mkt kraft att få i ordning. Nu är nästan alla flyttkartonger borta....men garaget ser ut som en krigszon!!

Nu ser du skorstenen i alla fall!

Lycka till med vägen...skall följa din hemsida (!) med nöje ;)
 
Nu börjar min lilla tillbyggnad ta form med!!
Undra om jag reder att att få det här färdigt innan jul..

huset3.jpg
 
  • huset3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser man på....ser stort ut....högt i tak också antar jag?
Lycka till!

/Calle
 
Nja, det blir bara 2.40 i tak, inget speciellt. Ska ju bara bli sovrum och mitt värmesystem blir inte så snyggt med öppet till nock. (spiro-rör gör sig liksom inte.::))
45 m2 blir golvytan och det ska rymma 3 sovrum.
 
Kom hem från Ö-vik idag. Snygg tillbyggnad Martin! Det ser ut att bli kanon. Frugan har varit ute och tagit bilder på tomten med den påbörjade nedfarten. Tyvärr har vår granne på andra sidan nu fått för sig att det kommer att se konstigt ut med två nedfarter bredvid varandra. (eftersom vi inte fick använda den andra grannens nedfart) Han hade tydligen varit ute och "pratat" med frugan när hon var ute och plåtade tomten. Verkar som att alla försök till att vara trevlig och snäll som ny granne misslyckas. Känns som att varje gång man är ute så är det någon som ska komma ut och försöka trycka ned en i skorna. Känns jäv..ligt tråkigt just nu! :-[ :-[

Vi åker väl ute en sväng i morgon allihopa så får vi se vem som ska komma ut och säga sitt då??!! :-?
 
Usch, surt Broden med tråkiga grannar, men det gula huset (G:a lv 33) byter väl ägare nu i hugget så de nya kanske blir bättre?

Jag är fortfarande inte 100 på vart det är du ska bygga, jag måste ta mig ner i backen och kolla lite, men det känns så fånigt att gå när där och vända..
 
Martin: Det gula huset står tomt nu och enligt ryktet är det en barnfamilj som ska flytta in där. Hoppas på bättre lycka med grannarna där!! Den tomten styckades även i samband med försäljningen. Så det blir förmodligen ytterligare ett hus längst upp mot G:a lv.

Vill du gå eller åka ner och titta på vår tomt så är det bara att göra det. Är många i bekantskapskretsen som redan varit nere så det ska inte vara några problem. Finns säkert en och annan nyfiken granne som spanar in dig! ;)
 
Broden, det är ju just det. Då jag som yngling växte upp på 31an så är det väl mången granne som känner igen mig... Jag ska dock ta å gå ner en sväng och kika npn dag, om inte annars för att göra farsan avundsjuk då han är mycket sugen att kolla nedanför backen men han törs ej .:)
 
Du kan ju alltid sätta på dig en IRA-huva så känner ingen igen dig. Det finns inte så mycket att se för tillfället, bara en "nedfart" (lutning som en hoppbacke ungefär) för grävaren och en totalt uppgrävd tomt med ett krondike ned till VA-anslutningen. Men du får ju i allafall veta vart tomten ligger.

Jasså, din pappa är nyfiken säger du. Det väl bara för honom att låna din IRA-huva och spatsera ned på vägen efter dig?? ;)
 
Idag tog jag mig mod och åkte ner med bilen Brodén, det är ju ett fint läge..

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.