Nu har vi funderat länge och väl hur vi ska göra med det komb. kök och vardagsrummet...tror vi kommit till en lösning nu, fick mycket att tänka på efter att vi skrev in på kök och inredning. En massa konstruktiva tips, som ju aldrig är fel ;-)!

Nu vill vi gärna höra vad ni tycker om den nya köksritning över vår öppna planlösning (kök/vardagsrum). Är det något ni skulle gjort annorlunda och i såna fall vad?

Ps. Kyl och frys, diskbänken går tyvärr inte att flytta på. Elen och vattnet är redan draget. Men än kan vi göra små ändringar innan det är för sent! Avståndet mln diskbänk och spis är i kortaste laget, men det kommer vi inte att göra något åt.. utan vi får stå och trängas bara.. kanske köksön kan underlätta lite..  :)
Så här såg det ut först: koksvy2.JPG

Och nu ser planlösningen ut så här:
koksvy1_2.jpg

koksvy1_3.jpg

Lite OT; vardagrummet brevid, kommer inte användas som TV-rum. Utan mer som ett mysrum med öppenspis och 2+3 soffgrupp. Spisen kommer att finnas direkt till höger vid dörren.

Hoppas på svar  :)!

 
Jag skulle nog försöka flytta vasken ändå jag. Inte så mycket utan bara så mycket det går inom den befintliga skåpstommen. En så liten sträcka är inget större problem för vatten och avlopp heller.
 
Den extra rördragningen som blir för "flytten" ska man få plats med i skåpet enligt min uppfattning
 
Jag tycker det ser bra ut! Skönt att bordet inte är instängt längre utan fungerar som en fristående matplats som kan bli större vid behov och som ligger intill köket som man slipper bära mat och annat så långt.

Våra grannar är jättenöjda med sin hörnspis.

Pernilla
 
Mats_o: Ska ta ett snack med gubben! Skulle ju vara bra om man kunde flytta den, så man får lite större arbetsbänk... vill bara inte ha vasken 'utanför' fönstret *om du förstår hur jag menar*, tror det skulle se lite konstigt ut  ::)!

Pillan71: Tack! Tror oxå den här planlösningen är bättre än den förra! Den var hemsk! Maken och jag var lite oense där faktiskt, han trodde inte att det skulle kännas trångt.. men jag däremot började ju förstås ifrågasätta *s*
 
Kalman2

Nu ser det 1000gånger bättre ut. Precis som du sa, att inte matbordet är lika inträngt-

Kanon bra blev det, iaf om man jämför mot den gamla ;)
 
Lier: Tackar  ;D! Vi ser verkligen fram emot att få se vårt kök på riktigt nu!
 
Mikael_L
Jag tycker det ser ut att bli mindre än en meter öppning på var sida om ön, jag skulle vara orolig att det kommer kännas trångt där, när man ska passera förbi.
Det kan ordnas med att flytta ön åt sidan, så den blir en halvö i kontakt med skåpen (mittemot kyl/frys).
Nackdelen är givetvis att då blir det ett till svåranvänt hörnskåp.
Hörnskåpet kan kanske bli bättre om det öppnas ut mot matplatsen, då blir det som ett vanligt skåp.

mina 5 öre.

//ML
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.